تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی: عیب یابی و عیب یابی

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ



تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از کارهای مهم در استفاده بهینه از این لوازم خانگی است. ماشین ظرفشویی در طول زمان و استفاده مکرر ممکن است دچار مشکلات و خرابی های مختلفی شود. برخی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی عبارتند از خرابی پمپ ها، شیرآلات، مشکلات الکتریکی و الکتریکی یا مشکلات سیستم لباسشویی و خشک کن. برای تعمیر ماشین ظرفشویی ابتدا باید مشکل اصلی را شناسایی کنید و سپس در صورت لزوم قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید. نگهداری منظم و تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی نیز می تواند از خرابی های زودرس جلوگیری کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی به تخصص تکنسین نیاز دارد. این تکنسین ها توانایی تشخیص و تعمیر مشکلات مختلف را با این دستگاه دارند. آنها همچنین مهارت های فنی لازم برای تعمیر قطعات مکانیکی و الکتریکی ماشین ظرفشویی را دارند. از آنجایی که ماشین ظرفشویی یک لوازم خانگی ضروری است، تعمیر و نگهداری معمول و بازرسی های دوره ای می تواند به افزایش عمر مفید و کارایی وسایل و کاهش هزینه تعمیرات اساسی کمک کند. با این تفاسیر برخی از این قسمت ها را خودتان می توانید حل کنید.

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در هر خانواده است. یعنی هفت روز در هفته و هر روز از سال حداقل یک بار در روز و بعضی روزها حتی دو بار استفاده می شود. روشن کردن و استفاده از این دستگاه به قدری رایج و روزانه است که حتی گاهی فراموش می کنید وجود آن چقدر مفید است.

به همین دلیل مراقبت از آن و تلاش برای تعمیر ماشین ظرفشویی و رفع هر گونه مشکل در اسرع وقت بسیار مهم است. از آنجایی که ماشین ظرفشویی به طور مکرر استفاده می شود، آنچه مهم است خرابی ماشین نیست، بلکه زمان آسیب دیدن تجهیزات آشپزخانه است.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، خوب است بدانید که اگر ماشین ظرفشویی شما خراب شد و نیاز به تعمیر داشت، می توانید قبل از تماس با تعمیرات لوازم خانگی مدت بیشتری صبر کنید. شما احتمالاً می توانید بسیاری از دستور العمل های معمولی خشکشویی درست کنید! این صحیح است.

بسیاری از افراد ماشین ظرفشویی را وسیله ای پیچیده می دانند که برای رفع کوچکترین مشکل باید توسط یک متخصص مراجعه شود. تا الان اینطور نبود. حداقل داستان آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده و ترسناک نیست.

در اصل ماشین ظرفشویی وسیله ای ساده است که اگر تجربه داشته باشید، بسیاری از شما می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. با این حال، گاهی اوقات مشکل می تواند واقعا پیچیده باشد. در چنین شرایطی و به خصوص اگر تجربه کمی دارید و به توانایی خود در عیب یابی و تعمیر دستگاه اطمینان ندارید، بهترین کار این است که با یک متخصص و تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

در طول عمر ماشین ظرفشویی ممکن است مشکلات زیادی برای این دستگاه ایجاد شود. این دستگاه ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشد. از جمله این علل می توان به روشن نشدن، سرریز یا نشتی دستگاه و همچنین عملکرد نادرست هنگام شستن یا خشک کردن ظروف اشاره کرد.

اگر می دانید این دستگاه چگونه کار می کند، می توانید هر یک از این مشکلات را حل کنید. بنابراین، قبل از شروع تعمیر ماشین ظرفشویی، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد این ماشین بیندازیم. کل فرآیندی که یک ماشین ظرفشویی یک چرخه کامل را طی می کند را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

ابتدا آب مخزن پایینی دستگاه که در زیر زیرزمین قرار دارد، توسط یک المنت حرارتی فلزی تا دمای 140 درجه فارنهایت یا 60 درجه سانتیگراد گرم می شود. پس از آن، آب داغ با دست پمپاژ شده و همزمان با توزیع شستشو روی ظروف پاشیده می شود. پس از چرخه شستشوی دوم، المنت حرارتی مجدداً برای پایان شستن ظروف با خشک کردن آنها استفاده می شود.

با توجه به این فرآیند، مشخص است که دستگاه باید طوری طراحی شود که در دمای بالا و فشار آب بالا کار کند. مناسب بودن ماشین ظرفشویی برای چنین منظوری به معنای نیاز به آب بندی مناسب آن و سایر قطعات در برابر نشتی یا نشت آب و اتلاف حرارت است. همچنین واضح است که بسیاری از مشکلات ماشین ظرفشویی حول کارکردهای اولیه و اساسی آن می چرخد ​​و حل این مشکلات نیازمند ابزارهای ساده و مهارت های اولیه است.

ملاحظات امنیتی

برای انجام تعمیراتی مانند تعویض المنت گرمایشی و خارج کردن دستگاه از محل خود می توانید مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا به یاد داشته باشید که بیشتر ماشین ظرفشویی ها لوازم سنگینی هستند، بنابراین این خطر وجود دارد که دستگاه پس از خارج شدن از بسته بندی یا محل نگهداری، واژگون شود و سقوط کند. خوب، به نکات ایمنی و راه های آماده سازی دستگاه خود برای تعمیر بازگردید:

سوئیچ پاور روی پنل تعمیر و نگهداری را خاموش کنید.

شلنگ آب زیر سینک آشپزخانه را ببندید. مطمئن شوید که لوله های تخلیه و تغذیه ماشین ظرفشویی جدا شده اند و دستگاه از منبع برق جدا شده است.

درب ماشین ظرفشویی را باز کنید. پیچ‌های دستگاه را در جایی که به یک قاب فلزی یا جعبه ذخیره‌سازی یا واحد زیر میز کار و کابینت‌های آشپزخانه متصل است باز کنید.

درب دستگاه را کمی باز کنید تا دستگیره پیدا شود و دستگیره آن را قرار دهید. سپس دو طرف ماشین ظرفشویی را بگیرید و در حالی که آن را به سمت خود می کشید، ماشین ظرفشویی را به آرامی به چپ و راست تکان دهید. مثل این است که دست یک کودک را بگیرید و به او کمک کنید قدم به قدم جلو برود!

به یاد داشته باشید هنگام خارج کردن ماشین ظرفشویی درب را کاملا باز نکنید. زیرا ماشین ممکن است به جلو واژگون شود و به شما آسیب برساند. اگر می خواهید در را باز کنید، ابتدا ماشین را تا نیمه به داخل محفظه آن فشار دهید تا از واژگونی آن جلوگیری کنید.

تاکید بر این نکته ضروری است که قبل از کار بر روی ماشین ظرفشویی، اطمینان حاصل کنید که دستگاه از برق جدا شده است و تمام فاضلاب ها از دستگاه یا لوله ها جدا شده اند. همچنین، مطمئن شوید که هرگز در حالی که دستگاه روشن است به آن تکیه نکنید.
 

ابزار و قطعات مورد نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی

تجهیزات خدمات اصلی بوش
سشوار

اسفنج

نوار تفلون

انبر کلاغ

پیچ گوشتی

سرکه خانگی

مجموعه ای از کلیدها

آب و صابون ملایم

آچار مهره شش گوش

بخش

قطعات مورد نیاز شما بسته به نوع مشکل و هنگام حل دستگاه:

شناور

شیر ورودی جدید

تغییر شغل

گاز کاملا نو یا نو

المنت گرمایشی جدید

دستورالعمل ها

در فصل بعدی به برخی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و نحوه شناسایی و رفع آنها می پردازیم.

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی سرریز

آبگرفتگی در ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی مجموعه شناور و سوئیچ آن رخ می دهد. این مجموعه در حوض پایینی ماشین ظرفشویی قرار دارد. شناور قطعه ای بشقاب یا نعلبکی شکل است که همانطور که از نامش پیداست با بالا آمدن آب حوض دستگاه شناور می شود. هنگامی که آب به ارتفاع معینی می رسد، سوئیچ شناور فعال می شود و سیگنال توقف آب را به دستگاه ارسال می کند. این کار ماشین ظرفشویی را متوقف می کند. اگر شناور حرکت نکند یا کلید مربوطه به درستی کار نکند، جریان آب قطع نمی شود و سطح آن تا زمانی که سرریز شود به بالا رفتن ادامه می دهد. برای تعمیر ماشین ظرفشویی در صورت سرریز شدن آب، باید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

1- بویه را ثابت کنید

اگر در جایی گیر کرده است، شناور ماشین ظرفشویی را چند بار با دست بالا و پایین ببرید تا شل شود. شناور باید آزادانه حرکت کند تا سوئیچ فعال شود. اگر این اتفاق نیفتد، یا شناور واحد شما آسیب دیده است، باید کل مجموعه شناور را تعویض کنید.

2- دکمه شناور را بررسی کنید

کلید شناور یک کلید رله کوچک است که جریان الکتریکی ولتاژ پایین را روشن و خاموش می کند. برای اطمینان از عملکرد صحیح و بررسی عملکرد سوئیچ شناور، باید شناور را خارج کرده و با دقت به صدای دستگاه گوش دهید. اگر صدای کلیک فلزی بلندی شنیدید، به احتمال زیاد سوئیچ به درستی کار می کند و مشکلی در آن وجود ندارد. به عبارت ساده، اگر صدایی مانند صدای قفل شدن دو قطعه فلزی شنیدید، کلید سالم است، اما اگر چنین صدایی نشنیدید، به احتمال زیاد قطعه نیاز به تعویض دارد. نگران نباشید، سوئیچ شناور ارزان است و می توانید آن را به راحتی تعویض کنید.

3- سوئیچ شناور را تعویض کنید

پس از خاموش کردن دستگاه و یافتن کلید، باید کلید قدیمی را باز کرده و کلید جدید را در جای مخصوص خود قرار دهید. موقعیت سوئیچ کشویی برای مدل های مختلف ماشین ظرفشویی و محصولات برندهای مختلف متفاوت است. بنابراین، برای اطلاع از محل دقیق ماشین ظرفشویی، باید به دفترچه راهنمای کاربر ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. بسته به مدل ماشین ظرفشویی، سوئیچ شناور ممکن است در زیر یا پشت دستگاه (جلو پایین) یا در جلوی دستگاه قرار گیرد.

نحوه تعمیر نشتی درب ماشین ظرفشویی

اگر آب از پایین ماشین ظرفشویی یا اطراف در نشت کند، احتمال زیادی وجود دارد که در آب بندی یا آب بندی آن مشکلی وجود داشته باشد یا عایق به درستی کار نکند. در این صورت ممکن است نیاز به تعویض عایق یا مواد ضد آب باشد. حتی اگر ماشین ظرفشویی به خوبی کار کند، ممکن است متوجه نشت آب از اطراف آن شوید. در این صورت ممکن است افرادی که با این دستگاه آشنایی ندارند فکر کنند که دستگاهشان پر از مشکل است اما اینطور نیست. برعکس این وضعیت نیز ممکن است. تعمیر ظرفشویی bosch بوش بدان معنی است که نشتی آب می تواند ناشی از مشکلاتی در عملکرد شناور و کلیدهای آن باشد و در نتیجه دستگاه حتی با وجود اینکه عایق کاملا سالم باشد، آب می گیرد. برای بررسی این مشکل و رفع مشکل نشتی در ماشین ظرفشویی به روش زیر عمل کنید:

1- موانع موجود در درب را بررسی کنید

اگر دستگاه به طور تصادفی در زمان های مختلف از کار بیفتد، ممکن است مشکل به دلیل بارگذاری نامناسب باشد. ظروف بزرگی که در قفسه پایینی دستگاه قرار می دهید باید به درستی و به گونه ای چیده شوند که مانع از بسته شدن مناسب و محکم درب نشوند. زیرا در این صورت آب از کناره ها یا زیر در می افتد. بهتر است وسایل بزرگ را در انتهای عرشه و دور از در حمل کنید.

2- درزگیرها را بردارید و تمیز کنید

درزگیر را به آرامی با دست از موقعیت خود خارج کنید. محل را با مخلوط ملایم صابون ظرفشویی و آب گرم تمیز کنید. سپس اجازه دهید این لوله کاملا خشک شود. سپس می توانید پلاستیک یا درزگیر عایق را در محل قرار دهید و ماشین ظرفشویی را آزمایش کنید. اگر هنوز نشتی دارد، زمان تعویض درزگیر یا عایق درب فرا رسیده است.

3- درزگیر را تعویض کنید

هنگام بررسی درزگیر باید متوجه شوید که این قسمت ممکن است به دلیل فشار چروک یا تا شده باشد. در این صورت می توانید با حرارت دادن کمی با سشوار روی حرارت ملایم درزگیر را نرم کرده و چروک ها و چین های آن را برطرف کنید. سپس، درزگیر یا عایق را به داخل دهانه فشار دهید، از بالای در شروع کنید و به سمت چپ و راست درب بروید. قبل از بستن درب، یک بار دیگر سفتی آن را بررسی کنید. همچنین در اطراف ماشین ظرفشویی قدم بزنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد و به دنبال نشتی آب باشید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۶
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی