تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

سوالات متداول و مشکلات رایج چاپگر

هیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که شما نیاز به چاپ چیزی دارید و چاپگر شما همکاری نمی کند! احتمالاً برای همه شما پیش آمده است که باید متن خاصی را چاپ کنید. اما ناگهان با یک صفحه خالی، تصاویر یا خطوط تار و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه می شوید.

چنین مشکلاتی ممکن است برای همه افرادی که از چاپگر استفاده می کنند رخ دهد. از این رو در این مقاله از آوا فرهنگ آریا تصمیم گرفتیم تمامی سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگرها را بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا چاپگر من کار نمی کند؟

چاپ نشدن مشکلی جدی و آزاردهنده است و به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، این مشکل ممکن است به دلایل بسیار ساده ای مانند مشکلات شبکه، جوهر یا کارتریج تونر کم، گیر کردن کاغذ و غیره رخ داده باشد. همچنین علت آن ممکن است مربوط به مسائل پیچیده ای مانند نیاز به سرویس، خرابی فیزیکی، مشکل درایور سخت افزار و غیره باشد. بنابراین، باید تمام اتصالات و همچنین نرم افزار و قطعات سخت افزاری چاپگر خود را به دقت بررسی کنید تا علت دقیق این مشکل را بدانید.

یکی دیگر از سؤالات و مشکلات رایج چاپگرها وصل نبودن چاپگر است. وصل نشدن چاپگر ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد. برای حل این مشکل باید بدانید دقیقا چه چیزی باعث ایجاد مشکل می شود و تمام لینک ها و شرایط آنها را بررسی کنید. یعنی اول از همه باید بررسی کنید که کابل USB شما سالم است یا خیر. پس از اطمینان از خوب بودن کابل ها و اتصالات چاپگر، باید سایر مشکلات را بررسی کنید.

یکی از دلایل عدم اتصال چاپگر این است که سیستم شما آن را تشخیص نمی دهد. با به روز رسانی درایور چاپگر می توانید این مشکل را برطرف کنید. همچنین می‌توانید ابزارهای عیب‌یابی را برای تشخیص و رفع مشکلات چاپگر امتحان کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

1) وارد کنترل پنل سیستم شوید.

2) روی Devices and Printers کلیک کنید.

3) چاپگر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس Troubleshoot را انتخاب کنید.

4) به سیستم خود اجازه دهید عیب یابی کند و دستورالعمل های روی صفحه را برای رفع آن دنبال کنید.

علاوه بر این موارد، یک سرویس عیب یابی چاپگر یا Printer Spooler نیز می تواند به شما در یافتن علت این مشکل کمک کند. این سرویس تعامل با چاپگر را کنترل می کند و گاهی مشکل عدم اتصال به چاپگر پس از راه اندازی مجدد این سرویس برطرف می شود.

برای انجام این کار، services.msc را در کادر Run تایپ کنید و OK را بزنید.

service.msc

سپس سرویس Print Spooler را پیدا کنید. اگر سرویس در حال اجرا است، ابتدا روی سرویس کلیک راست کرده و سپس Stop را انتخاب کنید. در نهایت برای راه اندازی مجدد، Start را فشار دهید.

پس از انجام این مراحل، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. این به احتمال زیاد مشکل را برطرف می کند و چاپگر متصل می شود. گاهی اوقات عدم اتصال چاپگر به مشکلات سخت افزاری مربوط می شود. اگر متوجه شدید که چاپگر شما به درستی کار نمی کند و مشکل سخت افزاری دارد، لطفاً در اسرع وقت با فروشنده چاپگر یا شرکت گارانتی تماس بگیرید و اجازه دهید مشکل را حل کنند.

چرا چاپگر من آفلاین است؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگرها این است که چاپگر به طور ناگهانی آفلاین می شود و به شبکه وصل نمی شود. معمولاً تشخیص آفلاین بودن چاپگر آسان است. زیرا در صورت آفلاین بودن پیامی در سیستم شما ظاهر می شود که این مشکل را به شما می گوید. ممکن است چاپگر به دلیل مشکل Wi-Fi، مشکل اتصال سیستم، تنظیمات اشتباه و غیره آفلاین باشد.

اولین قدم برای عیب یابی این مشکل چاپگر، بررسی کابل ها و پورت ها برای آسیب فیزیکی است. مطمئن شوید که چاپگر به منبع برق وصل شده است و همه کابل ها به درستی وصل شده اند. اگر با کابل وصل هستید، تمام پورت های دستگاه را تست کنید یا پورت دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از کابل نیست. اگر از طریق Wi-Fi متصل هستید، چاپگر را با کابل به رایانه خود وصل کنید تا بررسی کنید که آیا چاپگر کار می کند یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مشکل از اتصال شبکه شما باشد.

در این مرحله، مطمئن شوید که اتصال شبکه شما کار می کند و چاپگر به همان شبکه Wi-Fi رایانه متصل است. به طور معمول، منوی داخلی چاپگر به شما نشان می دهد که به کدام شبکه متصل است. با این حال، می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد افزودن شبکه Wi-Fi به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر ارتباط شما خوب است؛ اما چاپگر هنوز آفلاین است، باید مراحل زیر را در رایانه خود دنبال کنید:

1. ابتدا چاپگر و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

2. چاپگر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. برای این، ترافیک:

به Settings > Devices > Printers & Scanners رفته و در قسمت printer گزینه Set as default printer را انتخاب کنید.

3. سپس توقف چاپ را پاک کنید و از چاپگر به صورت آفلاین استفاده کنید.

4. هنگامی که پیام «تنظیم این چاپگر به عنوان پیش‌فرض، ویندوز را از مدیریت چاپگر پیش‌فرض خود باز می‌دارد» ظاهر شد، روی OK کلیک کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، درایور چاپگر خود را به‌روزرسانی یا دوباره نصب کنید.

چرا چاپگر من تاریک چاپ می کند؟

در بیشتر موارد، این مشکل به دلیل تنظیمات نادرست تراکم جوهر ایجاد می شود و مشکل جدی نیست. اگر چاپگر شما روی چگالی جوهر کم تنظیم شده است، آن را تغییر دهید و به راحتی تصاویر و متون مختلف را چاپ کنید. البته ممکن است کمبود جوهر دلیل بسیار ساده ای برای این مشکل باشد که به راحتی حل خواهد شد.

چرا چاپگر من سفید چاپ می کند؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگر که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، چاپ و ترک یک صفحه سفید خالی از چاپگر است. دلایل زیادی وجود دارد که یک چاپگر ممکن است به طور تصادفی صفحات خالی تولید کند. رایج ترین کارتریج های جوهر خالی، نصب نامناسب جوهر و گرفتگی نازل ها هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار می تواند باعث این مشکل شود.

برای حل این مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

1. مطمئن شوید که چاپگر روی یک سطح ثابت و پایدار با پایه ای است که می تواند به همه طرف برسد. اگر چاپگر کج یا خم شده باشد، به درستی کار نخواهد کرد.

2. کارتریج ها را بررسی کنید و در صورت قدیمی بودن آنها را تعویض کنید.

3. مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید.

4. مطمئن شوید که تنظیمات اندازه، جهت و طرح بندی کاغذ در نرم افزار چاپگر شما صحیح است.

5. مطمئن شوید که سند شما صفحه خالی ندارد. اگر نرم افزار چاپگر شما دارای گزینه پیش نمایش است، می توانید قبل از چاپ صفحات خالی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

6. اگر از Windows یا Mac استفاده می کنید، می توانید Skip Blank Page را در نرم افزار چاپگر انتخاب کنید.

چرا چاپگر من نصب نشده است؟

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که چاپگر نصب نشده است، یا اگر چاپگر به عنوان یک وسیله جانبی در ویندوز و برنامه ها ظاهر نشد، ممکن است مشکلی در خود دستگاه، اتصال آن به سیستم یا رایانه وجود داشته باشد. .

برای حل این مشکل، می توانید درایور چاپگر خود را به روز کنید یا چاپگر را از سیستم خود حذف کرده و دوباره نصب کنید. گاهی اوقات ممکن است چاپگر شما با سیستم عامل کامپیوتر شما سازگار نباشد. بنابراین قبل از خرید چاپگر، مطمئن شوید که از سیستم عامل کامپیوتر شما پشتیبانی می کند.

چرا چاپگر من کج چاپ می کند؟

اسناد نامناسب یکی از مشکلات رایج چاپگرها هستند. یکی از دلایل لیز شدن کاغذ، ناهماهنگی کارتریج در چاپگر است. برای رفع این مشکل، ابتدا باید سینی کاغذ و محل ذخیره کارتریج چاپگر را بررسی کنید. پس از آن، باید مطمئن شوید که کاغذ در حین چاپ به هم نخورد. اگر موارد زیر را تأیید کرده اید و مشکل سخت افزاری وجود ندارد، باید چاپگر را ریست کنید:

1. ابتدا دکمه تنظیم چاپگر را فشار دهید یا تنظیمات چاپگر را در رایانه وارد کنید.

2. گزینه Tools را باز کرده و روی Align Printer کلیک کنید.

3. در این مرحله مراحل نصب سیب زمینی ها شروع می شود و حدود 7 دقیقه طول می کشد.

4. در نهایت پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند مشاهده خواهید کرد.

چرا چاپگر من روشن نمی شود؟

مشکلات روشن نشدن چاپگر اگرچه این طبیعی است، اما می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. این مشکل ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. اما بررسی و رفع علت مشکل زمان زیادی می برد.

به عنوان مثال، این مشکل می تواند مربوط به مشکلات سخت افزاری، خطای کابل، مشکلات پریز برق و غیره باشد. بنابراین، برای بررسی هر اتصال و بررسی وضعیت پریزها، کابل ها، پریزها و سایر قطعات باید از آزمون و خطا استفاده کنید.

توصیه ما به شما این است که با نماینده برند چاپگر خود تماس بگیرید تا دلیل واقعی کار نکردن چاپگر را بیابید و آن را به صورت حرفه ای تعمیر کنید.

چرا چاپگر من سایه می اندازد؟

سایه زدن چاپگر نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. مشکل کارتریج و جوهر: برای حل این مشکل یک بار کارتریج را بیرون آورده و تکان دهید تا پودر کارتریج به طور یکنواخت در آن پخش شود.

2. درام معیوب: درام معیوب یکی از دلایل اصلی سایه های چاپگر است. باید سلامت درام را بررسی کنید و در صورت معیوب یا قدیمی بودن آن را تعویض کنید

3. استفاده از کاغذ اشتباه: مطمئن شوید که آیا سایه روی کاغذهای مختلف تکرار شده است یا متعلق به یک کاغذ خاص است.

4. وجود گرد و غبار: همچنین باید چاپگر و فیوزر را تمیز کنید تا مطمئن شوید که سایه زنی ربطی به وجود گرد و غبار و کثیفی ندارد.

5. رطوبت: گاهی وجود رطوبت در محیط باعث سایه پرینتر می شود. بنابراین آن را در محیطی بدون رطوبت نگهداری کنید.

استفاده از این چند راه حل ساده مشکل پنهان شدن چاپگر شما را حل می کند.

چرا چاپگر من به رنگ سیاه چاپ می شود؟

برای بررسی علت و رفع مشکل، نیمی از کاغذ چاپ شده را بردارید و مطمئن شوید که چاپ کاملا سیاه است. سپس به درام تصویربرداری روی تونر نگاه کنید و ببینید آیا چاپ شده است یا خیر. اگر کاملاً سیاه است یا کارتریج تونر آسیب دیده است، مشکل از منبع تغذیه و ولتاژ بالای آن است. در بیشتر موارد تعمیر این موارد مشکل را به طور کامل حل می کند.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است مهم ترین سوالات و مشکلات روزمره ناشران مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای هر یک راه حل مناسب ارائه شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم به شما در حل مشکلتان کمک کرده باشیم. اما اگر همچنان سوال یا مشکلی دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است، حتما از طریق قسمت نظرات انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
 

بیشتر بخوانید: https://avafarhang.com/printer-common-problems/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۳
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی