تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

10 روش طلایی برای آموزش پول به کودکان

شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ


مدیریت مالی کودکان چیست؟

بسیاری از والدین از این می ترسند که فرزندانشان از دوران کودکی با اصول مالی آشنا شوند زیرا معتقدند که این امر باعث مادی گرایی آنها می شود و نمی توانند در بسیاری از زمینه های دیگر زندگی خود به موفقیت برسند. اما باید به شما بگوییم که این یک اشتباه بزرگ است.

یکی از مهم ترین جنبه های زندگی در دنیای امروز یعنی پول و مسائل مالی باید به کودک معرفی شود و تمامی اصول مربوط به مدیریت مالی به کودکان آموزش داده شود. این باعث می شود که او متوجه شود که پول ارزش زیادی دارد و برای کسب درآمد و مدیریت آن باید سخت تلاش کند.

خب این موضوع چند راه دارد که در این مقاله به شما خواهیم گفت، اما اگر بخواهیم به طور کلی بحث استفاده از پول کودک را تحلیل کنیم، می توان گفت که این موضوع مهمتر از مهارت های مادی و مالی است. این در مورد پول است

که فرزند شما از دوران کودکی بتواند ارزش هر چیزی را بداند. یا اینکه قدرت مقایسه یک کالای با ارزش و یک کالای ارزان را بدانید، باعث می شود به درک مالی دست یابید و در آینده نزدیک در زمینه آگاهی اجتماعی و بعداً در تجارت رشد زیادی برای او ایجاد کند.

10 روش طلایی برای آموزش مدیریت مالی به کودکان

برای آموزش مدیریت پول به کودکان تا به امروز روش‌های زیادی پیشنهاد شده است، اما مقاله‌ای که اخیرا توسط موسسه آموزش مالی شیراحمدی برای کودکان منتشر شده است به ده مورد از اساتید برتر مدیریت پول در مورد امور مالی کودکان می‌پردازد که اینها ده روش هستند. . راه های طلایی راه های طلایی راه های پول خوب. تلفظ اسامی

کودکان را در مسائل مالی روزانه مشارکت دهید

اولین اصل ذکر شده در مدیریت مالی کودکان که روش طلایی معلمان محسوب می شود این است که کودک باید از سنین پایین یاد بگیرد که در امور مالی نقش آفرینی کند. در واقع از منظر این روش کودک باید از روزی وارد سیستم مالی خانواده شود که به نوعی ارزش پول را درک کند.

برای این کار بهترین راه‌های پیشنهادی این است که وقتی والدین خرید می‌کنند، سعی کنند بچه‌ها را با خود ببرند و از بچه‌ها بخواهند که این کار را برای کشیدن کارت یا پرداخت پول انجام دهند. وقتی کودک این کار را انجام می دهد، خود را مسئول کارهایی که انجام می دهد می بیند و این اولین قدم برای مدیریت مالی کودکان است.

نکته بسیار مهم این است که والدین موظفند به فرزندان خود مسئولیت پذیری را آموزش دهند و اهمیت پول را به آنها بگویند، اهمیت کارت های بانکی را به آنها بگویند و از این طریق سعی کنند آنها را با مشکلات اصلی مالی آشنا کنند.

اما نکته مهم دیگر این است که وقتی والدین مثلاً چیزهایی می خرند آیا قیمت و ارزانی را به فرزندان خود آموزش می دهند؟ و در خریدهای بعدی گاهی اوقات از فرزندتان بخواهید که مثلا ماست ارزان بخرد. این امر ارزش هر شیء را به زندگی و ذهن کودک القا می کند. اگر چندین بار این وضعیت ادامه پیدا کند، کودک را در حال شرکت می بیند و می خواهد به فروشگاه برود یا در مغازه قدم می زند و می پرسد که آیا باید بیشتر یا کمتر خرید کند. یا از شما پول می خواهند.

مقایسه کردن را به کودکان بیاموزید

در گام اول به این نکته اشاره کردیم که باید به فرزندان خود بیاموزید که چه چیزی ارزشمندتر و پرهزینه است و آنها را در روند مالی زندگی خود قرار دهید. اما در گام دوم مدیریت مالی و آموزش کودکان، کودک باید مقایسه را بیاموزد، اما شما به تفاوت گران و ارزان راضی نیستید.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه تعادل برقرار کنید، باید به سراغ موضوعات دیگر بروید. به عنوان مثال، وقتی به فروشگاهی می روید یا می خواهید از اینترنت چیزی بخرید، به او بیاموزید که باید به چه مواردی توجه کند و چه چیزهایی می تواند در فروش کالای خریداری شده اختلال ایجاد کند.

مثلاً از او بخواهید یک بار برای خودش شکلات بگیرد و دوباره از او بخواهید برای کل خانواده شکلات بگیرد. و سپس به آنها بگویید که ارزش هر محصول نسبت به مقدار و کمیت آن افزایش می یابد و گران می شود. یا مثلاً به او بگویید مقدار شکلاتی که خریده برای خانواده زیاد است و اگر همه یک عدد بخورند، سه یا چهار عدد کافی است. این اجازه می دهد تا کودک در مقایسه رشد کند.

هدف اساتید کلاس هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی  این است که کودک را به جایی برسانند که بتواند از والدینش در مورد خرید سوال کند. مثلاً اگر پنیر بزرگی می‌خریم، کودک باید از مادر یا پدرش بپرسد که چرا این پنیر بزرگ را خریده‌اند، که گران‌تر است، پاسخ را بشنوند و قدرت مقایسه را با توجه به بودجه خرید بیاموزند. با توجه به نیاز خانواده.

به فرزندان خود برای خرید قدرت دهید.

یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در مدیریت مالی کودکان می تواند بیفتد این است که والدین به فرزندان خود قدرت خرید بدهند. معنی آن چیست؟ یعنی هر بار که کودک با والدینش به مغازه می آید، مقدار محدودی پول به او بدهید و بگویید که با آن می توانید غذای خود را بخرید.

پس از آن می توانید به کودک کمک هزینه ماهانه یا هفتگی بدهید تا بتواند امور مالی خود را مدیریت کند و در طول هفته هرچه می خواهد بخرد. این باعث می شود کودک بفهمد که بیشتر از این بودجه نمی تواند بخرد و باید به ارزش ها و نیازهای خودش توجه کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۵
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی