تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

آموزش فیشیال پوست صورت در تهران دکتر حبشی

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱ ق.ظ

عوارض میکرودرم چیست و چگونه می توان آنها را کاهش داد؟

میکرودرم ابریژن یک روش رایج است که در مطب ها و کلینیک های متخصصین پوست انجام می شود. میکرودرم ابریژن روشی عالی برای لایه برداری عمیق پوست و ایجاد نرمی و لطافت پوست است. میکرودرم ابریژن اگر به درستی انجام شود یک روش بسیار ایمن است. از آنجایی که میکرودرم ابریژن تنها بر روی لایه های سطحی پوست انجام می شود، عوارض جانبی آن بسیار کم است.

تکنسین میکرودرم ابریژن شما در مورد عوارض جانبی احتمالی قبل از درمان و مراقبت های بعدی صحبت می کند، اما در اینجا خلاصه ای از رایج ترین آنها آورده شده است. به یاد داشته باشید که همه عوارض جانبی یکسانی ندارند.

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

در مقاله ای معتبر در مورد اینکه میکرودرم ابریژن چیست خواندیم: میکرودرم ابریژن یک درمان سطحی و غیر تهاجمی است که از فشار منفی استفاده می کند و میکروکریستال های خنثی قابل برنامه ریزی را به سمت پوست هدایت می کند و باعث لایه برداری می شود.

برای انجام این روش ابتدا پوست را کاملا تمیز کنید. سپس با کمک دستگاه، ناحیه مورد نیاز برای درمان مالش می شود. در نهایت پوست را با آب گرم شسته و از پماد مناسب استفاده می کنند.

از این روش برای جوانسازی، از بین بردن لکه ها و لکه ها، روشن شدن پوست، افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و ... استفاده می شود.

عوارض میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش غیر تهاجمی و ایمن است، شما می توانید این روش را در کلینیک های معتبر زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. در هر صورت ممکن است برخی افراد دچار عوارض جانبی جزئی شوند که در صورت انجام اقدامات احتیاطی پس از میکرودرم، این عوارض به سرعت برطرف می شود. در مقاله ای در وب سایت verywellhealth عوارض زیر از میکرودرم ذکر شده است:
 

 

کبودی

از آنجایی که کاتتر میکرودرمال اثر خلاء بر روی پوست ایجاد می کند، احتمال کبودی به خصوص در نواحی پوست نازک مانند اطراف چشم وجود دارد. کبودی غیر معمول نیست، به خصوص اگر تکنسین ماهر باشد. گفته می شود، اگر پوست شما نازک یا حساس است، یا از داروهای خاصی (مانند رقیق کننده های خون یا NSAID ها) استفاده می کنید، احتمال کبودی بیشتر است. برخی افراد به طور طبیعی راحت تر از دیگران کبود می شوند. اگر هر یک از موارد بالا در مورد شما صدق می کند، به تکنسین اطلاع دهید تا در طول درمان اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

حساسیت به خورشید

مانند تمام روش های لایه برداری عمیق، میکرودرم ابریژن می تواند پوست را به نور خورشید حساس کند (حساسیت به نور). بنابراین، در روزهای پس از درمان، پوست شما بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد. هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب فصلی یک عادت پوستی سالم است که باید بدون توجه به روش میکرودرم ابریژن آن را رعایت کنید.

قرمزی پوست

پوست اکثر افراد پس از میکرودرم ابریژن قرمز می شود. این قرمزی معمولا شبیه آفتاب سوختگی است و معمولا پس از چند ساعت از بین می رود. اگر پوست حساسی دارید یا میکرودرم ابریژن تهاجمی برای رفع یک مشکل پوستی خاص دارید، قرمزی بیشتری را تجربه خواهید کرد که ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشد تا برطرف شود.

خشکی پوست

خشکی یا پوسته پوسته شدن در روزهای بعد از درمان میکرودرم ابریژن غیر معمول نیست. خوشبختانه، این معمولا در عرض یک هفته از بین می رود. به سادگی یک مرطوب کننده را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

بثورات پوستی کوچک

گاهی اوقات پس از درمان، خراش های کوچک و مقداری خون روی پوست مشاهده خواهید کرد. این پس از یک درمان خاص اتفاق می افتد. در برخی موارد، تکنسین شما ممکن است دلیلی برای رفتار متفاوت با پوست شما داشته باشد. در این مورد، نتایج و عوارض جانبی باید قبل از شروع درمان مورد بحث قرار گیرد. در غیر این صورت، درمان نامناسب باعث ساییدگی می شود. مانند سایش، سایش را نمی توان به طور کامل اجتناب کرد، اما به شدت به مهارت تکنسین بستگی دارد.

تبخال

اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، می دانید که برخی چیزها باعث ایجاد جوش های شما می شوند. از علل تبخال می توان به غذاهای تند، آفتاب، استرس و غیره اشاره کرد. می توانید میکرودرم را به لیست اضافه کنید. تبخال می تواند در حین میکرودرم ابریژن اطراف لب ظاهر شود. اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، میکرودرم ابریژن ممکن است درمان مناسبی برای ناحیه لب نباشد. قبل از شروع درمان می توانید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

درد و سوزش

در حین و بعد از میکرودرم ابریژن دردی وجود ندارد. ممکن است احساس سوزش خفیفی در ناحیه درمان داشته باشید که در نهایت پس از یک روز و با مراقبت های لازم از بین می رود. با این حال، اگر آستانه درد شما پایین است، باید این موضوع را با تکنسین خود در میان بگذارید.

آیا عوارض میکرودرما جدی و خطرناک است؟

میکرودرم روشی غیر تهاجمی است و عوارض جدی و خطرناکی ندارد. با این حال، در میکرودرم عمیق پوست، پوست ممکن است زخمی شود. اگر این روش توسط تکنسین مجرب انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت ممکن است زخم و عفونت ایجاد شود.

انتخاب یک کلینیک و پزشک حرفه ای به پزشک کمک می کند تا بداند میکرودرم درمان مناسبی برای شماست یا خیر؟ سپس با توجه به پوست شما بهترین نوع درمان میکرودرم ابریژن با کمترین عوارض بر روی پوست انجام می شود.

چگونه عوارض میکرودرم ابریژن را کاهش دهیم؟

اگر بعد از میکرودرم ابریژن مراقبت کنید، می توانید عوارض را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. برخی از درمان ها به شرح زیر است:

صورت خود را با آب ولرم بشویید

از ضد آفتاب استفاده کنید

از پماد اکسید روی استفاده کنید

اجتناب از الکل و سیگار

از آسپرین و ایبوپروفن استفاده نکنید
 

مهمترین چیز این است که کلینیک مناسب و تکنسین مجربی را انتخاب کنید که درمان میکرودرم را به درستی انجام دهد و تمام موارد مهم مراقبت های بعد از درمان را برای شما توضیح دهد.

اخرین حرف

میکرودرم روشی غیرتهاجمی و عالی برای جوانسازی و اصلاح عیوب پوست است. این روش عوارض جانبی جدی ندارد. اما اگر احساس ناخوشایندی داشته باشید چه؟ اگر در هر مرحله از درمان احساس ناراحتی یا درد کردید، به تکنسین اطلاع دهید. لطفا با پزشک یا تکنسین خود مشورت کنید. یک تکنسین عالی قبل، حین و بعد از درمان به شما آرامش می دهد.
 

بیشتر بخوانید: آموزش فیشیال پوست صورت در تهران دکتر فاطمه حبشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۱
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی