تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

سرطان پستان سومین تومور شایع در گربه هاست

شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

مطالعه ای در سال 2019 نشان داده که گلدن رتریورهایی که قبل از 6 ماهگی عقیم شده اند، بسیار بیشتر در معرض آسیب های ارتوپدی مزمن مانند پارگی رباط زانو و آرتروز هستند. البته این بیماری بیشتر بر روی نژادهای افغان هاند، اسکای، ویشلا و گلدن رتریور اثر میگذارد. سگ های نر عقیم شده به میزان خیلی کمتری نسبت به سگهای دیگر حرکات جفت گیری و پریدن روی اشخاص و اشیا را انجام میدهند. این کار در سطح ملی در حال انجام بود و نتایج مثبتی نیز داشت و حتی سازمان جهانی حفاظت از حیوانات معتقد است موثرترین کار برای مقابله با افزایش جمعیت سگهای ولگرد است. به طور کلی سگ شما نباید حداقل هشت ساعت قبل از عمل غذا بخورد، زیرا بیهوشی ممکن است باعث حالت تهوع شود. در سگ های نر ممکن است بریدگی باز شود و در ماده ها فعالیت زیاد ممکن است باعث تورم یا تجمع مایع در زیر بریدگی شود. تا زمانی که بخیه ها کشیده نشده و دامپزشک به شما اجازه نداده است حیوان خانگی خود را حمام نکنید و اجازه ندهید او شنا کند. این عمل متابولیسم سگ شما را کند می کند، بنابراین یک سگ عقیم شده به کالری کمتری نیاز دارد.

ممکن است دامپزشک شما دو تا سه ماه بعد از چرخه برانگیختگی سگ شما منتظر بماند تا عقیم شود. به گزارش حکیم مهر به نقل از تهران نیوز، جمله معروف "پیشگیری بهتر از درمان است" را همه شنیده ایم و در مورد سگ های ولگرد هم صدق می کند زیرا اگر یک سری رفتارهای غلط خودمان را کنار بگذاریم قطعا جمعیت سگ های ولگرد در این حد افزایش پیدا نمی کند که ما بخواهیم فردا روزی این حیوانات را جمع آوری کنیم، تلف کنیم یا عقیم سازیم. بسته به نوع مواد بخیه مورد استفاده، احتمالاً بعد از حدود هفت تا ده روز باید کشیده شود. پس از عمل جراحی عقیم سازی حیوانات، درصد احتمال عفونت زخم حاصل از آن، بسیار بالاست پس او بیشتر از هر زمان دیگری به رسیدگی و توجه شما احتیاج دارد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که برای عقیم سازی و چکاپ و درمان دندان شیری و فتق سگ به بیمارستان درین آورده شده بود. 

عقیم سازی سگ نر و سگ ماده

همونطوری که گفتیم این عمل برای گربه های نر خیلی ساده تر و فقط یک روز به مصرف دارو احتیاج دارن. ضروری هم نیست که یک گربه ماده، دوباره سراغ همون گربه نر قبلی بره. برای سگ هایی که نیاز دارند می توان داروهای مسکن تجویز کرد، اما در اکثر مواقع لازم نیست. معمولاً اکثر سگ ها می خواهند روز بعد بازی کنند، اما فعالیت او را برای چند روز تا یک هفته محدود کنید. طبق دستورالعمل های کلینیک خود عمل کنید. دامپزشک دستورالعمل مراقبت های بعد از جراحی را به شما می دهد و احتمالاً سگ شما ظرف چند هفته به طور کامل خوب می شود. خبر خوب این است که در این عمل جراحی عوارض بسیار کمی برای سگ شما وجود دارد. در سگ های نژاد بزرگ، این خطر نیز وجود دارد که عقیم سازی قبل از تکمیل رشد استخوان منجر به آسیب زانو در مراحل بعدی زندگی شود. گفتنی است در ذیل این پست، برخی از افراد با معرفی کلینیک ها و برخی مراکز دامپزشکی از مخاطبان صفحه دعوت کرده اند که گربه های محل خود را برای عقیم کردن با قیمت مناسبت به کلینیک های فوق ببرند. برخی کبودی های خفیف ممکن است در اطراف برش ایجاد شوند.

ممکن است این احتمال بسیار کوچکی به نظر برسد، اما در حقیقت، سرطان پستان سومین تومور شایع در گربه هاست و 10 تا 12 درصد از کل تومورهای گربه تشخیص داده شده را تشکیل می دهد. نوشیدن آب معمولاً مشکلی ندارد، اما با دامپزشک خود مشورت کنید. اگر می خواهید صبر کنید یا سگ ماده مسن را به فرزندی پذیرفته اید، قبل از عمل باید دوران فحلی او را حساب کنید. هردوی این ها مواردی هستند که می توانید به عنوان صاحب برای حیوان خانگی خود کنترل کنید. این باکس ها از تمامی پت شاپ ها و حتی کلینیک ها قابل خریداری هستند. با بیهوشی های مدرن و تکنیک های جراحی پیشرفته، عقیم سازی پیش از سن بلوغ پیش از اینکه گربه ماده حتی نخستین دوره باروری اش را داشته باشد با ایمنی تمام انجام می شود. در مورد عقیم سازی جنس نر، یکی از دو روش زیر انتخاب میشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۱۲
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی