مرکز تماس شبکه چیست؟ کاهش هزینه های شرکت با ویژگی های VOIP
PBX (Private Branch Exchange) یک سیستم تلفنی است که به کسب و کارها و سازمان ها در مدیریت ارتباطات داخلی و خارجی کمک می کند. یک PBX می تواند تعداد زیادی از خطوط تلفن را به یکدیگر یا به شبکه های تلفن خارجی متصل کند و دسترسی کاربران را به این خطوط فراهم کند.
سانترال شامل چندین ویژگی از جمله Auto Attendant، ارسال و دریافت فکس، تماس های داخلی رایگان، امکان ارسال تماس درون و برون سازمانی، تماس همزمان و ارسال تماس به سایر کاربران می باشد.
یک شبکه PBX می تواند در محل یا مبتنی بر ابر باشد. نصب PBX در محل به کسب و کارها اجازه می دهد تا کنترل کامل بر رایانه های خود را حفظ کرده و در هزینه های استفاده از سیستم ابری صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، با استفاده از یک PBX محلی، شرکت ها می توانند به طور موثر چندین کاربر را مدیریت کنند و از وقفه های ارتباطی جلوگیری کنند.
در مقابل، سانترال ابری به کسب و کارها این امکان را می دهد که به راحتی از سیستم بدون نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزار و نرم افزار مربوط به سانترال استفاده کنند. با استفاده از Cloud PBX، کسب و کارها می توانند هزینه های سرمایه گذاری را کاهش دهند و به راحتی کاربران جدیدی را به سیستم خود اضافه کنند.
IP PBX چیست؟ PBX مخفف Private Branch Exchange است که بیشتر با نام تجاری Panasonic و نام مرکزی شناخته می شود. این سیستم تلفنی قابلیت اتصال به مرکز تلفن مخابراتی یا PSTN برای توزیع شبکه های مخابراتی در داخل یک سازمان یا بین شرکت های داخلی را دارد.
اما با گذشت زمان، سیستم های تلفن PBX جای خود را به فناوری VoIP دادند و در بین سازمان ها بسیار محدود شدند. این سیستم تلفنی بر اساس ساختار شبکه و سازگار با پروتکل های شبکه طراحی شده است. در نتیجه امکان انتقال پیام های صوتی، تصویری و چند رسانه ای وجود دارد.
برای راه اندازی سیستم voip با دایان نت تماس بگیرید.
فناوری مرکز تماس شبکه (مرکز تماس آبی P) نه تنها از تمامی ویژگی های سیستم تلفن قدیمی (pbx) پشتیبانی می کند، بلکه مزایای زیادی نیز برای این سرویس دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
مزایای مرکز تماس شبکه
کاهش هزینه های ارتباطی با حذف گسترش خطوط ارتباطی
کاهش هزینه های توسعه و نگهداری
هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد
کیفیت صدای بالاتر
پشتیبانی صوتی و تصویری
بدون محدودیت کابل
بدون پورت فیزیکی و پشتیبانی شبکه
امکانات مرکز تماس شبکه
با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سانترال به صورت دیجیتال و IP نیز ارائه می شود. سانترال دیجیتال به دستگاه هایی گفته می شود که از خطوط ارتباطی دیجیتال برای اتصال به شبکه تلفن استفاده می کنند. با استفاده از سانترال دیجیتال، شرکت ها می توانند به ارتباطات باکیفیت دست یابند و از ویژگی های جدیدی مانند تماس کنفرانسی و پیام صوتی استفاده کنند.
IP PBX نوعی سانترال است که به اینترنت (IP) متصل می شود و از پروتکل های Voice over Internet Protocol (VoIP) برای ارسال و دریافت تماس استفاده می کند. با IP PBX، کسب و کارها می توانند به راحتی تعداد زیادی کاربر را به شبکه تلفن خود اضافه کنند و تماس های داخلی و خارجی را بدون هزینه اضافی انجام دهند.