تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

نکات کلیدی در داستان سرایی (7 نکته قابل تامل)

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ


نکات مهمی که باید در مورد روش گزارش دهی بدانید. هر کس در هر سطحی باید از قدرت اطلاعاتی خود آگاه باشد و برای بهبود آن تلاش کند. معمولا درصد بالایی از قضاوت اطرافیان بر اساس نحوه بیان افراد است، بنابراین اگر می خواهید شخصیت جذاب تری خلق کنید، باید به نکات مهمی در مورد روش اطلاع رسانی توجه کنید. سیستم اطلاعات

ابراز وجود یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید آن را توسعه دهید، در غیر این صورت در زمینه هایی از زندگی خود مانند درآمد یا روابط عاطفی دچار مشکل خواهید شد.

بر خلاف تصور رایج، بیان تنها به سخنرانان محدود نمی شود، زیرا بسیاری از قضاوت های ما در مورد دیگران بر اساس نحوه برقراری ارتباط و نحوه صحبت آنها است. بسیاری از افراد از این ابزار قدرتمند برای رسیدن به اهداف خود، تأثیرگذاری بر باورهای دیگران و تلاش برای ایجاد روابط خوب و مؤثر استفاده می کنند.

اگر می خواهید به ابزار قدرتمند فن بیان مجهز شوید و از این ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید، با قسمت بعدی آموزش همراه شوید.

از قبل آماده باشید

مهم نیست که مذاکره مهمی دارید یا می خواهید با فروشنده چانه بزنید، در هر صورت باید از قبل آماده باشید. همه چیز را از قبل بررسی کنید و نکات مشترک و مهم را در نظر داشته باشید.

با این کار همه چیز واضح تر می شود و می توانید آن را بهتر انجام دهید. نیازی نیست همه چیز را با جزئیات بنویسید، بلکه فقط باید مهارت های خود را گسترش دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید از فروشنده تخفیف بگیرید، قبل از خرید به دنبال فروشگاه دیگری باشید تا بتوانید تحت فشار انعطاف پذیر باشید.

به زمان و شرایط توجه کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد زمان صحبت است. پس از کار بر روی تکنیک صحبت کردن و کسب مهارت کافی، می توانید موثرتر و متقاعد کننده تر صحبت کنید، اما به شرطی که در زمان مناسب صحبت کنید.

مولانا گفت: هر چه بیشتر ساکت باشی، بیشتر می شنوی. اگر فکر نمی کنید حرف های شما روی طرف مقابل تاثیر می گذارد یا چیزی را تغییر می دهد، بهتر است سکوت کنید.

به عنوان مثال، در یک جلسه یا کلاس، زمانی که به پایان جلسه نزدیک می شود، بهتر است از پرسیدن سؤالات بی ربط خودداری کنید زیرا معمولاً باعث ایجاد احساس منفی در دیگران می شود.

اگر تصمیم دارید گفتار خود را به صورت اصولی و حرفه ای ارتقا دهید، می توانید از مهارت و دانش ویژه اساتید گفتار در گروه فنان بهره مند شوید.

کلاس های فن بیان در مدرسه فنان:

هر کلمه معنای خاص خود را دارد و با انتخاب کلمه مناسب می توانید تاثیر کلمات خود را  بر آیتم ساز رادیو دوچندان کنید. از کلمات مناسب برای مخاطبان و البته خودتان استفاده کنید.

مثلاً برای صدا زدن افراد از کلمات «ببخشید»، «نگاه کن» و «بیبی» استفاده می شود، اما کدام کلمه بهتر است؟ هر سه کلمه می توانند انتخاب مناسبی باشند و بستگی به شما، مخاطب و شرایط دارد.

همچنین اگر می خواهید با انرژی بیشتری از کلمات استفاده کنید، بهتر است از جملات مثبتی استفاده کنید که به شما و طرف مقابل احساس خوبی می دهد. مثلاً به جای گفتن «دیر نکن» بگویید «زود بیا».

البته فراموش نکنید که از نام طرف مقابل در مکالمه خود استفاده کنید. این موضوع بسیار مهم است، دیل کارنگی در کتاب «آیین دوستیابی» در این مورد تحقیق کرده است.

شما می خواهید برای یک کودک توضیح دهید.

همیشه کوتاه و ساده بنویسید و این یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. به جای انتخاب کلمات عجیب و غریب و سنگین، از کلمات و روش های ساده استفاده کنید که به شما امکان می دهد افکار خود را بیان کنید.

یکی از بهترین شیوه ها در هنرهای بیانی، توضیح دادن چیزها به کودکان است. تصور کنید کودکی روبروی شما ایستاده است و اکنون موضوع مورد نظر را بنویسید.

کودکان نسبت به بزرگسالان تجربه کمتری با دنیای واقعی دارند، بنابراین برای این کار باید از مفاهیم ساده یا تکنیک های ساده استفاده کنید.

از زبان بدن خود آگاه باشید.

درصد بالایی از پیام ها از طریق زبان بدن مانند نشستن، ایستادن، دست ها، حرکات اضافی مانند تکان دادن خودکار و غیره به مخاطب منتقل می شود. شما باید از زبان بدن خود آگاه باشید و برای بهبود آن قدم بردارید.

ثبت خود یکی از بهترین راه ها برای بهبود زبان بدن است که در ادامه به آن پرداختیم، اما البته مدیریت استرس را فراموش نکنید. به محض کاهش استرس، زبان بدن شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

پرانرژی باشید (نکات مهم برای بیان)

بدون انرژی، برقراری ارتباط با مردم دشوار است و از سوی دیگر، همه می خواهند با افراد شاد، شاد و صالح ارتباط برقرار کنند. اگر قوی باشید، صدایتان قوی‌تر می‌شود و کلمات را درست‌تر تلفظ می‌کنید.

کمبود انرژی دلایل مختلفی دارد و باید توسط یک متخصص بررسی شود. اما به رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود توجه کنید و تمرینی برای افزایش قدرت صوتی خواندن با صدای بلند است. کافی است یک صفحه از کتاب را انتخاب کرده و با صدای بلند بخوانید تا کم کم انرژی صدایتان بیشتر شود.

ویدیوی خود را بگیرید.

چند دقیقه صحبت کنید یا از خود در حال سخنرانی فیلم بگیرید. با این کار از زبان بدن، حالات چهره، حالت بدن، حالت و همه چیز (در واقع همه چیز!) آگاه می شوید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازخورد دریافت کرده و مورد را اصلاح کنید.

مطمئن شوید که این تمرین را جدی گرفته اید و بعد از چند هفته اولین ویدیوی سخنرانی خود را تماشا کنید و آن را با تمرین خود مقایسه کنید. با انجام این کار، از تغییراتی که در این مدت رخ داده است شگفت زده خواهید شد.

برای اشتباه کردن آماده باشید.

نکته مهم دیگر در مورد ابراز وجود این است که با خودتان مهربان تر باشید. بسیاری از ما اشتباه کردن را بد می‌دانیم و گاهی اوقات به خود فرصت اشتباه نمی‌دهیم. همانطور که هنر گویندگی را یاد می گیرید، همیشه امکان اشتباه وجود دارد: ممکن است مورد تشویق قرار بگیرید، ممکن است نادیده گرفته شوید، ممکن است دچار سوء تفاهم شوید، ممکن است گیج شوید یا ممکن است نگران باشید.

هنگامی که بدانید این بخشی از فرآیند یادگیری است، گوینده تیزر تبلیغاتی می توانید به روشی بهتر با خودتان ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید که برای یک بار یادگیری باید اشتباهاتی مرتکب شوید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۶
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی