تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

آزمون GRE چیست و چقدر اهمیت دارد؟

يكشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۲۴ ق.ظ


آزمون GRE مخفف Graduate Record Examinations است و یکی از محبوب ترین آزمون ها در جهان برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. این آزمون معمولاً در دانشگاه های کانادا و آمریکا رایج است و در اروپا دانشگاهی را پیدا نمی کنید که از شما بخواهد در این آزمون شرکت کنید. دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد در سایر رشته ها (مانند بازرگانی یا مهندسی) باید در این آزمون شرکت کنند. در عوض، با شرکت در این آزمون، مهارت های تحلیلی خود را به عنوان یک فارغ التحصیل آزمایش خواهید کرد و آن را به سرپرستان یا کمیته پذیرش خود ثابت خواهید کرد. شرکت در آزمون GRE برای پذیرش در برخی از دانشگاه ها و گزینش برای برخی دیگر ضروری است. به یاد داشته باشید که اگر دانشگاه شما این گزینه را ارائه می دهد، به این معنی است که نشان دادن این مدرک، حتی اگر لازم نباشد، تاثیر مثبتی در جذب نیرو خواهد داشت. توصیه می کنیم اکثر متقاضیان بورسیه در این آزمون شرکت کنند زیرا بخش مهمی از پرونده آنها است.

ساختار آزمون

دو نوع آزمون GRE هوم ادیشن عمومی و موضوعی وجود دارد و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. اکثر دانشگاه ها متقاضیان را ملزم به شرکت در یک امتحان عمومی می کنند که نوع موضوع آن فقط در زمینه های خاصی مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی استفاده می شود.

ساختار این آزمون از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

استدلال کلامی: بخش اول آزمون به مهارت های درک مطلب شما می پردازد. در این بخش باید از بحث ها نتیجه گیری کنید، به دلیل ناقص بودن داده ها، سطوح مختلف معنا مانند معنای تحت اللفظی، معنای استعاری و قصد نویسنده را درک کنید، متن را خلاصه کنید، نکات مهم را از نکات کمتر مهم در متن تشخیص دهید، ارتباط با درک تعریف و معنای کلمات و عبارات.

این بخش در مجموع شامل 40 سوال است که در دو مجموعه 20 سوالی ارائه شده است. شما 30 دقیقه فرصت دارید تا به هر گروه پاسخ دهید و در نهایت می توانید در این قسمت بین 130 تا 170 نمره بگیرید.

استدلال کمی: اکثر مردم این بخش را سخت‌ترین بخش GRE می‌دانند زیرا شامل سؤالاتی در مورد ریاضی و هوش است. در واقع، بخش استدلال ریاضی توانایی شما در درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کمی را اندازه گیری می کند، همچنین باید بتوانید با استفاده از مدل های ریاضی و کاربردهای اساسی جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها، مسائل را حل کنید. به طور کلی تاکید اصلی این بخش بر مهارت های استدلال کمی و ریاضی است.

مانند بخش قبل، دو مجموعه 20 سوالی وجود دارد که برای پاسخ به هر مجموعه 35 دقیقه فرصت دارید. مجدداً امتیاز موجود در بخش استدلال ریاضی معادل 130-170 امتیاز است.

نوشتن تحلیلی: تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی آن چیزی است که در این بخش اندازه گیری می شود. شما باید بتوانید ایده های دشوار و پیچیده را ارائه دهید و با دلایل و مثال های مرتبط از آنها حمایت کنید. آزمون دیگری برای مهارت های تحلیلی شما، ارزیابی ادعاها و شواهد ارائه شده است.

این بخش شامل 2 سوال است که باید در مدت 1 ساعت به آنها پاسخ دهید. مجموع امتیاز بخش رایتینگ برابر با 6 امتیاز است.

نمونه هایی از سوالات استدلال کلامی یا درک مطلب:

در بخش استدلال کلامی با سه نوع سوال روبرو خواهید شد:

برای درک

متن را کامل کنید

معادله جمله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۰۴
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی