تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

تحصیل در ترکیه

شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ


آیا تحصیل در خارج از کشور ترکیه ایده خوبی است؟ آیا تحصیل در ترکیه مزیت خاصی دارد؟ اگر بخواهم در ترکیه تحصیل کنم، شرایط تحصیل در ترکیه چیست و چگونه می توانم برای تحصیل در ترکیه پذیرش بگیرم؟ هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید، احتمالا این سوالات را زیاد از خود پرسیده اید. مهاجرت به کشور دیگر موضوع مهمی است و تصمیم گیری در مورد آن کار آسانی نیست. شما باید اطلاعات دقیق و صحیحی در مورد مقصد خود داشته باشید تا مطمئن شوید که با شرایط شما مناسب است. با موسسه مهاجرتی در تهران همراه باشید.
چرا تحصیل در ترکیه؟

ترکیه محیط و تجربه ای امن را برای دانش آموزان فراهم می کند. فرقی نمی کند اهل ترکیه باشید یا نه. تحصیل در خارج از کشور هم مزایا و هم معایبی دارد. اما با ایجاد شرایط لازم ترکیه مزایای تحصیل در این کشور را افزایش داده است تا تصمیم گیری برای تحصیل در ترکیه برای افراد راحت باشد. ایمنی و هزینه دو عامل مهم در انتخاب مکان برای مهاجرت تحصیلی هستند.

ترکیه این را به خوبی می داند و فضایی خنک، هیجان انگیز و البته دلپذیر را در زندگی دانشجویی تضمین کرده است. آگاهی از ترجیحات شخصی، آموزشی و فرهنگی به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید. اما دانستن مزایای تحصیل در ترکیه می تواند تصمیم شما را برای رفتن به ترکیه برای تحصیل راحت کند.

مزایای تحصیل در ترکیه

زندگی و تحصیل در ترکیه مزایای مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

فرصت های آموزش عالی با کیفیت: ترکیه از نظر دسترسی به آموزش عالی با 94.2 درصد در رتبه دوم جهان قرار دارد. علاوه بر این، فرآیند و سیستم آموزشی بر اساس استانداردهای اروپایی تعریف شده و مدرک شما در سراسر اروپا به رسمیت شناخته شده است.

تنوع در دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی: ترکیه با 208 دانشگاه و بیش از 8 میلیون دانش پژوه بیشترین تعداد دانش پژوهان را در منطقه دارد. همچنین این دانشگاه ها دارای بیش از 45000 رشته و رشته می باشند. با این تنوع به راحتی می توانید کالج و دوره تحصیلی مناسب خود را پیدا کنید.

شرایط زندگی ساده و مقرون به صرفه: هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است و شما می توانید نیازهای خود از قبیل اقامت، غذا و تفریحات مختلف را با قیمت های مقرون به صرفه برآورده کنید. همچنین می توانید از هاستل ها استفاده کنید یا آپارتمان های اجاره ای مقرون به صرفه پیدا کنید. همچنین شما به عنوان دانشجو در اکثر خریدهای خود تخفیف دریافت می کنید.

دانشجو دوستانه: در هر شهر ترکیه حداقل یک دانشگاه وجود دارد و این به این معنی است که ترکیه یک کشور دانشجویی است. وجود باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه، تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی را به حداقل می رساند. در واقع فعال ترین نقاط شهرها مکان هایی هستند که دانش آموزان در آن حضور می یابند.

زیبایی های طبیعی: صرف نظر از مسائل آکادمیک و تحصیلات عالی، ترکیه به دلیل طبیعت و جاذبه های دیدنی خود در سراسر جهان شناخته شده است. شما می توانید هر چهار فصل را در ترکیه تجربه کنید. از شنا در آب های اطراف ترکیه گرفته تا اسکی در کوهستان در قلب خود ترکیه. در ترکیه می توانید ورزش های مختلفی را تجربه کنید و از زیبایی های بی شمار طبیعت آن لذت ببرید.

میراث تاریخی و فرهنگی: ترکیه دارای پیشینه تاریخی غنی است و فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده است. این امر منجر به ایجاد هزاران اثر تاریخی و فرهنگی می شود که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شوند.

مردم مهمان نواز: مردم ترکیه بسیار مهمان نواز هستند و مانند دانش آموزان در صورت نیاز به شما کمک خواهند کرد. در واقع مردم ترکیه از راه های مختلفی برای جلب رضایت مهمانان خود استفاده می کنند.

شرایط یادگیری ترکیه

تحصیل در دانشگاه های ترکیه مانند هر کشور و دانشگاه دیگری شرایط خاصی دارد. به طور کلی، این شرایط عبارتند از: شرایط سنی، وضعیت معدل، مهارت های زبانی، توانایی مالی، مدارک تحصیلی و غیره. شرایط تحصیل در ترکیه نیز بسته به رشته یا جهتی که درخواست می دهید متفاوت است.

یعنی ابتدا باید دانشگاه، مدرک، رشته یا برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس شرایط تحصیل در ترکیه را بررسی کنید. بهتر است قبل از تحصیل در ترکیه با این شرایط آشنا شوید و سعی کرده ایم در مورد هر قسمت بیشتر توضیح دهیم.

وضعیت ارشد

شرایط سنی برای تحصیل در ترکیه به تحصیلات شما بستگی دارد. شرایط مربوط به سن دانشجویان توسط دانشگاه ها اعلام می شود و هر دانشگاه قوانین خاص خود را دارد. بنابراین نمی توان در مورد قدمت دقیق قطعات مختلف گفت. اما اگر می خواهید برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید، باید مراقب سن خود باشید. حداکثر سن دانشجویان برای دریافت این بورسیه باید به شرح زیر باشد.

برای تحصیل لیسانس در ترکیه نباید بیش از 21 سال سن داشته باشید

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه باید بالای 30 سال سن داشته باشید

برای تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در ترکیه باید حداقل 35 سال سن داشته باشید

همچنین سن داوطلبان تحقیق نباید بیش از 45 سال باشد
 اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید با ما تماس بگیرید.
شرایط معدل

یکی از مهم ترین معیارهای تحصیل در ترکیه معدل دانش آموزان در مقاطع مختلف می باشد. معدل یکی از عوامل موثر در اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و یکی از مهم ترین عوامل مهاجرت به ترکیه برای تحصیل می باشد. هر چه معدل شما در مقایسه با سایر متقاضیان بالاتر باشد، اولویت شما بیشتر است.

حداقل امتیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی، داروسازی و پرستاری 90 از 100 با میانگین نمره 18 می باشد.

لیسانس (معدل دیپلم): 70 از 100 یعنی 14 معدل

دوره کارشناسی ارشد: 75 از 100 یعنی 15 میانگین

دوره دکتری: 75 از 100 یعنی 15 معدل.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۲۳
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی