تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

ترشی کلم قرمز چیست؟ - مواد + طرز تهیه

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ


ادویه جات در غذاها و تنقلات ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. آنقدر که برای هر غذا از پلو گرفته تا ترشی از ادویه های مخصوص و متفاوت استفاده می کنیم. غذاهای اصلی شامل عدس پلو تند، لوبیا پلو تند و شاه توت پلو ادویه دار با مرغ است. ترشی علاوه بر غذاهای اصلی، ادویه مخصوص به خود را دارد. ترکیب ادویه ها برای غذاها یا ترشی های مختلف نیاز به اطلاعاتی در مورد خواص، طعم و طعم آنها دارد. در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلم ترش و خواص آن بخوانید.

چاشنی کلم ترش چیست؟

ادویه سابقه طولانی در جهان دارد و تاریخچه آن به 3500 سال قبل از میلاد می رسد. هر قسمت از جهان ادویه ها و چاشنی های منحصر به فرد خود را داشت تا اینکه تجارت جهانی گسترش یافت و ادویه ها از کشورهای مختلف به مناطق جدیدی نقل مکان کردند و با غذاهای مختلف ترکیب شدند و طعم های جدید و بدیع را ایجاد کردند. ادویه جات همیشه یک کالای گران قیمت و با ارزش در جهان بوده است. نه تنها به دلیل طعم غذا، بلکه به دلیل خواص دارویی مهم آن برای درمان بیماری ها.

مواد مغذی را می توان از قسمت های مختلف گیاهان مانند برگ، میوه، ساقه و ریشه به دست آورد. تفاوت اصلی با سایر روش های پخت این است که معمولاً به صورت خشک و پودر استفاده می شود. تهیه ترشی به عنوان روشی برای ایجاد عمر طولانی برای سبزیجات و میوه های مختلف برای سالیان متمادی در بین مردم مناطق مختلف انجام می شود. با گذشت زمان به غیر از غذا، ادویه ها و انواع ترشیجات اضافه می شود تا طعم و خاصیت آن را بیافزاید و دنیای جدیدی از طعم ها را ایجاد کند.

یکی از این طعم های محبوب ترشی کلم قرمز است. این ترشی های خوشمزه معمولاً در کنار غذاهای مختلفی مانند عدس پلو، کوکو سیب زمینی، کباب و ... سرو می شود که طعم فراموش نشدنی غذا را در خاطرات ما ایجاد می کند. برخی از افراد ترجیح می دهند ترشی سبزیجات را از بازار بخرند، اما بسیاری طعم و عطر ترشی های خانگی را که به صورت تجاری به فروش می رسد ترجیح می دهند، بنابراین آنها را در خانه درست می کنند. به همین دلیل، اگر خودتان ترشی درست می‌کنید، دانستن نحوه ترشی کلم قرمز و انتخاب ادویه‌های مناسب برای ترشی‌هایتان برای یک تجربه طعم عالی و به یاد ماندنی بسیار مهم است.

ترکیبات ترشی کلم قرمز و خصوصیات آن

اگر می خواهید کلم ترش را در خانه تهیه کنید و ادویه های آن را خودتان انتخاب و ترکیب کنید؛ ادویه های اصلی کلم ترش و خواص آن را بشناسید. مانند ادویه پلو؛ ادویه هایی که در مناطق مختلف برای کلم ترش استفاده می شود ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشد، اما ما سعی کرده ایم بهترین ترکیب ممکن را ارائه دهیم. از این رو، ما ترکیب ادویه ها برای کلم ترش را به شرح زیر نوشته ایم.

بذر گشنیز

فلفل سیاه

فلفل قرمز

زیره

رازیانه

دارچین

سیر

در زیر به معرفی مختصر و خواص هر یک از این ادویه ها می پردازیم.

بذر گشنیز

از تخم گشنیز به عنوان یکی از ادویه های اصلی ترشی استفاده می شود. این ادویه شیرین دارای خواص زیادی مانند آنتی اکسیدان، سلامت پوست و خواص ضد التهابی است. از این ادویه علاوه بر ترشی، در آش، خورش، کوکو و کباب نیز استفاده می شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از با ارزش ترین و پرمصرف ترین ادویه ها در طول تاریخ است. این ادویه برای گرفتن بوی انواع گوشت قرمز و سفید بسیار مفید است. یکی از خواص مهم فلفل سیاه، درمان مشکلات گوارشی، کنترل قند خون و افزایش سلامت قلب است. یکی از کاربردهای جالب فلفل سیاه کمک به بهبود علائم تنفسی افرادی است که در حال ترک سیگار هستند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به دلیل خواص و کاربردهای فراوانی که دارد سلطان ادویه ها نامیده می شود. این فلفل سابقه طولانی در استفاده به عنوان دارو دارد. این ادویه از آمریکای مرکزی و جنوبی سرچشمه می گیرد و اولین بار توسط کریستف کلمب به اروپا آورده شد. از میوه های فلفل قرمز به صورت تازه، پخته، خشک و پودر شده در تهیه انواع غذاها و سس ها استفاده می شود.

امسال

زیره یکی از آن ادویه های محبوبی است که کمتر کسی می تواند بگوید آن را نمی شناسد یا هرگز استفاده نکرده است. به طور کلی دو نوع زیره شامل زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد. زیره که قسمت اصلی ادویه کاری است برای پختن خورش یا حتی برای طعم دادن به انواع پلو استفاده می شود. زیره سیاه نوع دیگری از این ادویه است که به زیره کرمان یا زیره کوهی نیز معروف است. استفاده از زیره برای تقویت سیستم ایمنی و هضم غذا بسیار مفید است.

رازیانه

رازیانه یکی از گیاهانی است که استفاده از آن به عنوان ادویه به روم باستان باز می گردد. نام دیگر این ادویه بادیان است که در طب سنتی کاربردهای دارویی فراوانی دارد. دم کرده رازیانه همچنین به عنوان دم کرده لاغری و دم کرده برای کاهش علائم تنش قبل از قاعدگی استفاده می شود.

دارچین

دارچین ادویه ای است که می تواند عطر فوق العاده ای به غذا بدهد. این ادویه به دلیل خواص فراوانی که دارد از گذشته تاکنون همواره مورد علاقه مردم بوده است. چوب دارچین در واقع از بریدن چوب درخت دارچین به دست می آید که با خشک شدن تبدیل به نی می شود. می توان گفت خواص دارچین به تنظیم قند خون، حفظ سلامت دندان ها و بهبود آلرژی کمک می کند. در برخی منابع به خواص لاغری دارچین نیز اشاره شده است.

سیر

سیر جدا از ارزش غذایی بالا، یکی از مهم ترین داروهای گیاهی است که تاکنون به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی استفاده شده است. ارزش غذایی سیر سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، مواد معدنی مانند فسفر، روی، آهن و منگنز است. سیر با خواص فراوانی که دارد یکی از اصلی ترین ادویه هاست که از عطر آن در غذاها و ادویه های مختلف استفاده می شود.

طرز تهیه کلم ترش

تا اینجا با ترکیبات و خواص ترشی کلم قرمز آشنا شدیم. حالا که همدیگر را بهتر می شناسیم می توانیم از هر کدام از این ادویه ها برای طعم بهتر ترشی استفاده کنیم. مشخص است که هر کدام از این سبزی ها قدرت طعم متفاوتی دارند و میزان مصرف آن می تواند بر طعم ترشی تاثیر بگذارد، بنابراین داشتن مقدار مناسب از هر کدام برای طعمی متعادل و دلپذیر بسیار مهم است اگر کلم قرمز دارید، اندازه های زیر مقدار مناسبی برای تهیه کلم ترش است.

1/2 قاشق چایخوری دانه گشنیز

1 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه

1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه

2 تا 3 عدد فلفل قرمز خشک

1/2 قاشق چایخوری زیره سیاه

1 قاشق چایخوری دانه رازیانه

۱ عدد چوب دارچین

2 میخک آلو تازه

برای تهیه کلم قرمز ترشی ابتدا چوب دارچین را به سه قسمت تقسیم کرده و کنار بگذارید. دو حبه سیر داریم که می توان آن را خرد کرد. بقیه مواد را در مخلوط کن بریزید و کاملا خرد کنید. بعد از کم شدن مواد، همه را با هم مخلوط کرده و به عنوان ادویه این غذای رنگارنگ استفاده کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۰۱
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی