تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

بلبرینگ چیست؟ خرید انواع بلبرینگ

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳ ق.ظ

 


بلبرینگ یکی از قطعات مکانیکی است که وظیفه آن اطمینان از عملکرد هماهنگ بین چندین قطعه بر اساس نیازهای ما است. نیروهای اصطکاک بین اجزای گیربکس باعث هدر رفتن انرژی می شود. برای مثال نیروی اصطکاک بین شفت و دیوار نمونه ای از این اتلاف انرژی است. هدف از استفاده از بلبرینگ بر روی شفت جلوگیری از اصطکاک بیش از حد است. بلبرینگ ها بر روی محورها و محورها نصب می شوند. نمونه ای از طراحی یاتاقان می تواند حرکت محوری آزاد یک عنصر دوار حول یک محور ثابت را فراهم کند. یا می تواند با کنترل بردارهای نیروی عمودی که بر روی سطح متحرک عمل می کنند، در برابر حرکت مقاومت کند. برای مطالعه کامل در مورد بلبرینگ، با الکتنو همراه باشید.

کلمه خرس از ریشه خرس گرفته شده است. بنابراین می توان گفت که تابع باربر بخشی است که می تواند قطعه دیگری را حمل کند. . ساده ترین یاتاقان ها دارای سطوحی هستند که دارای قسمت های ناهموار و نقاط برش خاصی هستند. محبوب ترین بلبرینگ کشویی است. سطح مورد استفاده برای این کابل از نوع اصطکاکی است که با روغن (روان کننده) یا گرافیت می باشد. تخت یک نفره می تواند به عنوان یک قسمت جداگانه استفاده شود. یک سیل ساده می تواند سوراخی باشد که میله ای از آن عبور می کند که به یک قسمت جداگانه تبدیل می شود.

اما اگر جای دیگری برای ساپورت آن وجود دارد، می تواند یک بلبرینگ نیمه گسسته با یک لایه آهنی یاتاقان باشد که برای زندگی ضروری است و کیفیت بلبرینگ ها باید به موقع داده شود. انواع مختلفی از بلبرینگ ها در صنایع مختلف و در گیربکس های مختلف استفاده می شود و باید با توجه به نوع کار انتخاب شوند. بلبرینگ های SKF و یاتاقان های SKF یکی از برندهای محبوب در این صنعت هستند.

انبار چیست؟

یاتاقان قطعه ای است که بر روی شفت و شفت گیربکس نصب می شود که به عنوان تکیه گاه عمل می کند و حرکت را به نرمی و یکنواخت بین آنها منتقل می کند. به طور کلی، ما دو نوع کنتاکت و یاتاقان های مغناطیسی داریم که متداول ترین نوع تماس در صنعت است. یاتاقان یکی از آن قطعات مکانیکی است که وظیفه آن ایجاد حرکت متقابل بین چندین قطعه است. نیروهای اصطکاک بین اجزای گیربکس باعث اتلاف انرژی می شود. برای مثال نیروی اصطکاک بین شفت و دیوار نمونه ای از این اتلاف انرژی است. هدف از استفاده از بلبرینگ جلوگیری از اصطکاک بیش از حد است. بلبرینگ ها روی شفت و محور نصب می شوند. بلبرینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که حرکت محوری آزاد قطعه را حول یک محور ثابت فراهم کنند. یا می توانید با کنترل بردار نیروی عمودی، حرکت قطعات را محدود کنید.

یک بلبرینگ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

با لایه ها به عنوان نوع پیمایش:

حلقه داخلی

دایره بیرونی

قطعات دوار (غلتک، توپ یا سوزن)

جداکننده (قفس یا نگهدارنده)

نژاد داخلی بلبرینگ در تماس با شفت است. و با همان سرعت روتور می چرخد. غلتک ها یا توپ های میانی بین حلقه های داخلی و خارجی با سرعت خاصی می چرخند. و مهمترین عملکرد را کاهش اصطکاک دارند. در صورت استفاده از غلتک در یاتاقان، تماس خطی و در صورت استفاده از توپ، تماس نقطه ای خواهد بود. حلقه بیرونی بلبرینگ با استاتور در تماس است. و معمولاً گردشی ندارد. یک قفس یا جداکننده نیز وظیفه جداسازی رول ها یا گلوله ها را بر عهده دارد.

حرکات در بلبرینگ مجاز است

چرخش محوری

حرکت خطی

چرخاندن توپ

حرکت دوره

بلبرینگ را بکشید

اصطکاک در بلبرینگ باید مدیریت شود. هدف از کاهش اصطکاک این است که یاتاقان به سرعت خراب نشود و گرمای زیادی تولید نکند. با کاهش اصطکاک، کارایی دستگاه را افزایش می دهیم و در دراز مدت از سایش دستگاه جلوگیری می شود. برای کاهش آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. از جمله استفاده از محیط الکترومغناطیسی. یا با استفاده از آلیاژ مخصوص در تولید بلبرینگ، افزودن مایع بین سطوح و تغییر شکل بلبرینگ.

در مورد شکل بلبرینگ باید گفت که از شکل غلتکی استفاده می کنند یا آن را خم می کنند

همانطور که گفته شد می توان از مواد خاصی مانند پلاستیک استفاده کرد.

برای کاهش فشار روی قطعات و جلوگیری از تماس بین آنها می توان از مایع استفاده کرد. 1688

میدان الکترومغناطیسی نیز از این نیرو برای جداسازی اجزا از یکدیگر استفاده می کند و اصطکاک بین آنها وجود ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۷
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی