تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

سیلاب در هرمزگان جان ۳ زن را گرفت

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰ ق.ظ

مختار سلحشور عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بانوان (اهل روستاهای گردیوالان و دگنویر در بخش گافر و پارامونت) که ساعت ۱۴ برای عزاداری از روستای خود به روستای دیگری رفته بودند هنگام بازگشت در ساعت ۱۶ در سیلاب گرفتار شده و جان‌شان از دست رفت.

وی ادامه داد: زمانی که این افراد برای عزاداری روستای خود را ترک کرده بودند سیلاب به اندازه‌ای نبوده که مشکلی برای آنان ایجاد کند اما در بازگشت شرایط تغییر کرده بوده و این افراد هنگامی که درحال عبور از رودخانه قرار گرفته در مسیر می‌کنند توسط سیلاب برده می‌شوند.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این سه نفر، اضافه کرد: یکی از این‌ بانوان ۷۵ ساله،‌ دیگری ۲۵ ساله بوده و نفر بعد سنی در حدود ۳۰ سال داشته است که اینگونه از دست رفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خاطرنشان کرد: بستر رودخانه‌ای که این افراد قصد عبور از آن برای رفتن به منزل‌شان داشته‌اند سنگلاخ بوده و در شرایط بارانی با توجه به بارش‌های بالادست و احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و یا اضافه شدن آب از بالادست امکان عبور افراد پیاده را ندارد.

سلحشور اضافه کرد: همچنین عبور با خودروهای معمولی مخاطره آمیز بوده و نیاز به خودروهای قوی آن در شرایط مناسب دارد و بهترین کار در این مواقع عبور نکردن از چنین رودخانه‌هایی است چرا که عرض این رودخانه‌ها زیاد بوده و هر لحظه امکان اضافه شدن آب از بالادست وجود دارد.

وی یادآور شد: پیکر این سه بانو از دست رفته پیدا شده است و امیدواریم افراد با جدی گرفتن هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استانداری هرمزگان و اداره‌کل هواشناسی نکات ایمنی را در این شرایط آب و هوایی نامساعد رعایت کنند.

معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: بارندگی امروز از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ و ۱۵ دقیقه در بشاگرد ۱۹ و چهار دهم میلی‌متر بوده است و بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری ۱۲۹ و ۹ دهم میلی‌متر بوده است

کیانوش عارفی افزود: هشت میلی‌متر در خمینی‌شهر و ۲۴ میلی‌متر در کرمستان بشاگرد امروز باران باریده است.

شهرستان بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۹
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی