تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

شرایط قوانین تاسیس شرکت در تهران!؟

دوشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳ ق.ظ

 

شرکت هایی وجود دارند که قصدشان فعالیت هایی ست که در ادامه اختراعات می باشند، برای مثال به ثبت رساندن و تولید انبوه آن ها. نام این شرکت ها، دانش بنیان است. پس باید به یاد داشته باشید که اگر قصد تاسیس شرکت دارید و می خواهید با نام دانش بنیان آن را نام گذاری کنید، باید به صورت قطعی دارای ابتکار و اختراع باشید. این شرکت ها سهامی از دانشگاه ها و موسسه های علمی دارند. اگر سهم سرمایه موسسات و دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان کم تر از پنجاه درصد باشد، شرکت به صورت خصوصی تاسیس می شود. در صورتی که دانش بنیان ها دولتی هستند. به طور کل شرکت ها از سهام داران و سرمایه گذاران بیش تر از دو نفر بهره می برند، که هدف مشخص و معینی نیز برای خواسته های خود دارند. در تاسیس کردن شرکت ها، هدف و خواسته افراد سرمایه گذار مهم است چرا که اولین و مهم ترین عضو و قسمت ها برای تشکیل و تاسیس شرکت می باشند. اما در قدم آخر باید، این شرکت های تاسیس شده از نظر قانونی نیز ثبت شوند تا بتوانند نهایی شوند. ثبت کردن شرکت های تاسیس شده در قانون و ماده آمده است. این برای شرکت های تجاری الزامی است و می تواند شرایط شرکت را تکمیل کند. اغلب شرکت هایی که به صورت اختیاری و با اختیار انسان ها تاسیس می شوند، معمولا به شکلی هستند که قراردادی بین چند نفر شکل می گیرد که با ریبان خود مقابله کنند. این شرکت ها به صورت، عقدی از عقود یا قبول مالی و... تاسیس می شوند.

اما گاهی اوقات برخی از شرکت ها به صورتی تشکیل می شوند که خلاف میل و خواسته بعضی شرکا هستند، مانند شرکت هایی که در دست ورثه می باشند.

شرایط اختصاصی برای تشکیل شرکت ها؟

برای این که بتوانید شرکت تاسیس کنید، باید اول شرکت نامه ای را تدوین و تهیه کنید. در این شرکت نامه ها، قوانین و ضوابطی وجود دارد و باید در نظر گرفته شود. همچنین این شرکت نامه می تواند نوع و اندازه شراکت را نشان دهد و مشخص کند. برای مثال: حتما باید دو شریک برای شرکت وجود داشته باشد، چرا که یک نفر تنها از پس سرمایه های شرکت بر نمی آید. اما این شراکت ها دارای سقف هایی هستند که بنابر مقدار سرمایه گذاری مشخص می شود. از شرط هایی که برای تاسیس شرکت وجود دارد، این است که سرمایه ای که برای شرکت لازم می باشد، چه غیرنقد و چه نقد در شرکت نامه ذکر شود و شرکا به نتیجه برسند. همچنین در تاسیس شرکت و شرکت نامه باید نحوه تقسیم بندی سود و زیان شرکت ها در آغاز برای شرکا روشن شود. البته این تقسیم بندی سود و زیان باید به طور مساوی در میان آن ها باشد و حتما قید شود.

پس در نهایت به طور کلی باید برای تاسیس کردن شرکت ها نکات و قوانینی،در نظر گرفته شود تا از لحاظ ثبتی و همچنین وجود شریک ها،به مشکلات برخورد نکنند. تا بتوانند در کناریکدیگر شرکت تاسیس شده خود را به موفقیت برسانند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۴
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی