تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

نصب پرینتر hp

جمعه, ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

نحوه نصب درایور پرینتر HP

HP یکی از تولیدکنندگان پیشرو چاپگر در جهان است. این شرکت سعی در تولید مدل های مختلف برای مصارف مختلف دارد. بر خلاف سایر برندها، راه اندازی و نصب درایور چاپگر HP بسیار آسان است و تنها چند مرحله طول می کشد. کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 از چاپگرهای این شرکت بسیار استفاده می کنند. بنابراین بد نیست نحوه نصب و استفاده از آن را یاد بگیرید.

اگر اخیراً یک چاپگر HP خریداری کرده اید یا می خواهید آن را روی یک لپ تاپ یا رایانه جدید نصب کنید. و شما با نحوه نصب درایورهای چاپگر HP آشنایی ندارید، این مقاله برای شما مناسب است.

درایور چاپگر HP را در ویندوز 10، 11 با سی دی نصب کنید

استفاده از سی دی قابل بوت یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای نصب درایور چاپگر HP در ویندوز 10 است. برای انجام صحیح این فرآیند مراحل زیر را دنبال کنید.

1- ابتدا سی دی را داخل لپ تاپ یا کامپیوتر قرار دهید. یک فایل Setup در داخل سی دی وجود دارد که باید آن را نصب یا روی دسکتاپ کپی کنید و سپس اجرا کنید. برای این کار روی فایلی که تنظیماتی روی آن نوشته شده راست کلیک کنید. از بالا گزینه دوم یعنی Run as administrator را فشار دهید.

فایل راه اندازی درایور چاپگر HP را اجرا کنید

2- مرحله بعدی اجرای نرم افزار نصب است. این مرحله بسیار سریع است و فقط چند ثانیه طول می کشد. البته اگر هارد دستگاه شما SSD نداشته باشد، این زمان کندتر خواهد بود. این مرحله شامل استخراج فایل ها می شود و درصد تکمیل با خط نشانگر نشان داده می شود. اگر برداشت مدتی طول کشید، روی دکمه لغو کلیک نکنید. پس از انجام این مرحله وارد قسمت بعدی می شوید.

فایل نصب درایور چاپگر HP را استخراج کنید

3- در این مرحله لوگوی شرکت HP نمایش داده می شود. برای این قسمت باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب درایور چاپگر اچ پی به نصب برنامه های مرتبط با چاپگر و نرم افزار آن می پردازد. صفحه ای به شما نشان داده می شود. در زیر تصویری از چاپگر و 3 گزینه وجود دارد.

نرم افزار چاپگر را نصب کنید

به راهنمای کاربر مراجعه کنید

به راهنمای گارانتی و حقوقی مراجعه کنید

پنجره نصب درایور چاپگر HP

در اینجا شما باید اولین گزینه را انتخاب کنید. نرم افزار چاپگر را نصب کرده و روی آن کلیک کنید.

5- پس از انتخاب گزینه نصب نرم افزار چاپگر در مرحله قبل وارد صفحه جدیدی می شوید. در این صفحه دو گزینه را مشاهده خواهید کرد.

نصب نیست

نصب پیشرفته

پنجره نصب درایور چاپگر HP

مانند همه کاربران عادی، بهتر است گزینه اول را فشار دهید. روی دایره آن کلیک کنید. و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید.

6- روی گزینه بعدی کلیک کنید به مرحله نصب می روید و باید مدتی صبر کنید تا نصب کامل شود.

7- در آخرین مرحله از نصب درایور چاپگر اچ پی پیغامی مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ با استفاده از کابل به شما نمایش داده می شود. داخل جعبه چاپگر کابل مورد نظر وجود دارد. یک سر کابل را به سیستم کامپیوتر و سر دیگر آن را به چاپگر HP وصل کنید و منتظر بمانید تا چاپگر شناسایی شود. پس از حداقل یک دقیقه، چاپگر آماده استفاده است.

درایور چاپگر HP را روی ویندوز 10، 11 بدون سی دی نصب کنید

سی دی قابل بوت چاپگر شما ممکن است به دلایلی در دسترس نباشد، برای حل این مشکل ابتدا درایور چاپگر خود را از سایت پشتیبانی HP دانلود کنید.

1- اولین مرحله برای نصب درایور چاپگر اچ پی بدون سی دی، اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ است. این کار را باید با کابل USB انجام دهید.

2-در ویندوز منوی Start را باز کرده و Control Panel را جستجو کنید. "کنترل پنل" را در ویندوز یا در جستجوی ویندوز جستجو کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

3- در قسمت کنترل باید روی «Devices and Printers» کلیک کنید و سپس «Add a printer» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

4- در نهایت بر روی نام چاپگر خود که ظاهر می شود کلیک کنید و در صورت نیاز درایور دانلود شده را وصل کنید.

اکنون چاپگر شما تمام درایورها را نصب کرده است و آماده کار است.
 

نصب درایور چاپگر اچ پی روی ویندوز 7 با سی دی

برای نصب صحیح چاپگر HP بر روی ویندوز 7، باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

1- ابتدا چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر را با استفاده از کابل USB وصل کنید.

چاپگر را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید

2- سی دی قابل بوت را داخل DVD writer قرار دهید و با گزینه Auto Run برنامه را اجرا کنید. نصب ساده است و شما می توانید آن را به راحتی انجام دهید. البته این روش همیشه جوابگو نخواهد بود. اگر نصب چاپگر ناموفق بود، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

3- وارد منوی Start شده و روی Devices and Printers کلیک کنید.

4: در این مرحله از نصب درایور چاپگر HP وارد صفحه می شوید. در بالای صفحه، می توانید گزینه Add printer را ببینید. حالا باید روی این گزینه کلیک کنید.

یک چاپگر محلی اضافه کنید

5- وارد صفحه دیگری می شوید. گزینه اول مربوط به این است که آیا چاپگر از طریق کابل به دستگاه شما متصل است یا خیر. گزینه دوم مربوط به این است که آیا چاپگر از طریق کابل یا شبکه بی سیم به لپ تاپ یا رایانه متصل است.

همانطور که به یاد دارید ابتدا گزینه اتصال کابل را انتخاب کردیم. بنابراین گزینه اول را انتخاب می کنیم، یعنی یک چاپگر محلی اضافه می کنیم و روی گزینه بعدی کلیک می کنیم.

6- پس از نصب درایور چاپگر اچ پی، به چیزی دست نزنید و بدون ایجاد تغییر گزینه Next را بزنید.

یک پورت چاپگر را انتخاب کنید.

7- حالا وارد صفحه دیگری با نام پرینتر خود می شوید، در این مرحله نیازی به انجام کاری ندارید. کافیست دوباره روی Next کلیک کنید.

8- اکنون مراحل نصب درایور چاپگر HP شروع می شود. باید یک تا دو دقیقه صبر کنید تا نصب تمام شود. سرعت نصب کاملاً به حافظه دستگاه و نوع هارد دیسک بستگی دارد. سرعت نصب HDD پایین است. اما این سرعت نصب با هارد های SSD بسیار سریع است.

در صورت موفقیت آمیز بودن نصب، گزینه Done نمایش داده می شود. چاپگر شما همچنین به گزینه Devices در صفحه Devices and Printer اضافه خواهد شد.

درایور چاپگر HP را در ویندوز 7 بدون سی دی نصب کنید

ویندوز 7 قدیمی است اما هنوز کاربران زیادی دارد. برای نصب درایور چاپگر HP در ویندوز 7 بدون استفاده از سی دی، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1-: اولین قدم این است که درایور چاپگر خود را از صفحه اصلی HP دانلود کنید. همچنین باید نرم افزار آن را دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار وارد آن شده و عکس چاپگر خود را پیدا کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت را از لپ تاپ یا کامپیوتر خود جدا کنید. سپس به قسمت Control Panel رفته و روی Devices and Printers کلیک کنید.

اگر دقت کنید یک مثلث زرد رنگ در کنار آن خواهید دید. این مثلث نشان می دهد که درایور وجود ندارد. سپس باید درایورهای مناسب را نصب کنید. نحوه نصب را قبلا توضیح دادیم. اما ابتدا درایورهایی را که دانلود کرده اید از حالت فشرده خارج کرده و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- درایو C را وارد کرده و پوشه مربوط به چاپگر خود را پیدا کنید. فایل زیپ شده را نمی توان به طور خودکار نصب کرد. سپس آن را از طریق آپدیت سخت افزاری نصب کنید.

حال در قسمت Devices and Printers بر روی نام چاپگر خود کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. پنجره ای برای شما باز می شود. به تب دوم پنجره یعنی Hardware بروید. در این بخش می توانید نام های مختلف چاپگر خود را مشاهده کنید. اما باید گزینه دستگاه دیگر را انتخاب کرده و روی Properties کلیک کنید.

4- حالا پنجره ای با نام و مدل چاپگر شما باز می شود. سه گزینه وجود دارد.

راننده

عمومی

جزئیات

اگر روی گزینه های درایور کلیک کنید، گزینه به روز رسانی درایور را مشاهده می کنید و می توانید روی آن کلیک کنید. پنجره ای باز خواهد شد. Browse My Computer را انتخاب کنید و مسیر فایل های زیپ نشده را در درایو C خود وارد کنید. روی دکمه Next کلیک کنید.

تمامی نرم افزارهای شما نصب شده است و علاوه بر این، چاپگر شما به طور کامل نصب شده و دارای درایورهای جدید است. اکنون چاپگر HP خود را در ویندوز 7 نصب و راه اندازی کرده اید.

یک ویژگی ویژه در ویندوز 10 و 11 برای نصب درایورها

ویندوز 10 ویژگی بسیار جالبی دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید. این ویندوز هوشمند است و اگر بخواهید برای اولین بار یک چاپگر را در سیستم ویندوز 10 نصب کنید، خود ویندوز به طور خودکار درایورهای چاپگر را پیدا می کند.

اگر به CD قابل بوت دسترسی ندارید و نمی توانید برای دانلود درایورها به وب سایت HP دسترسی داشته باشید، این روش ممکن است برای شما مفید باشد.

خوب برای استفاده از این قابلیت ویندوز 10 بهتر است لپ تاپ خود را به اینترنت متصل کرده و از داشتن VPN مطمئن شوید. همچنین بدون VPN، ویندوز نمی تواند درایورها را به درستی شناسایی کند.

درایورهای جدید چاپگر HP را نصب کنید

در سال های اخیر، HP چاپگرهای خود را هوشمندتر کرده است و حتی می توانید با اتصال گوشی خود از طریق بلوتوث یا وای فای چاپ کنید. اما کمتر کسی می داند که این برنامه ویژه ای است که توسط برند HP برای این منظور ایجاد شده است. این نرم افزار HP Smart نام دارد و با نصب آن می توانید از طریق اتصال بی سیم لپ تاپ، گوشی یا کامپیوتر خود از چاپگر خود استفاده کنید.

بقیه مراحل نصب این پرینترها دقیقاً همان چیزی است که در ویندوز 10 و ویندوز 7 توضیح دادیم. اما به یاد داشته باشید که نرم افزار HP Smart در ویندوز 7 به خوبی کار نمی کند. شاید این مشکل در ویندوز 11 نیز وجود داشته باشد.

آخرین کلمه

چاپگرهای اچ پی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل کارایی و قیمت بسیار محبوب هستند. انواع مختلف این پرینترها برای اهداف متفاوتی ساخته می شوند. اما اولین مشکل در استفاده از آنها نصب است. چاپگر را می توان بر روی سیستم عامل های مختلف ویندوز با و بدون سی دی نصب کرد. می توانید به راحتی با چند کلیک ساده درایور چاپگر HP را روی ویندوز 7، 8.1 یا 10 نصب کنید و از عملکرد عالی آن لذت ببرید.
ماخذ مقاله: طریقه نصب پرینترهای hp به کامپیوتر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۳
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۲)

Good day very cool site!! Guy .. Beautiful .. Wonderful ..
I'll bookmark your web site and take the feeds additionally?
I am glad to find numerous useful info right here in the put up, we need develop more strategies in this regard, thank you for sharing.
. . . . .

Feel free to surf to my web blog: vclub.ru
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time
a comment is added I get four emails with the same comment.

Is there any way you can remove me from that service? Cheers!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی