تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

نژاد سگ شپسکی (ژرمن هاسکی) + آموزش، غذا و نگهداری

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۴۷ ب.ظ

این نژاد ترکیب ژرمن شپرد و هاسکی سیبرین است. از نژاد شپسکی به عنوان سگ نگهبان، سگ پلیس و کارهای نظامی استفاده می‌شود. این سگ‌ها فوق العاده مهربان و سگی وفادار برای خانواده هستند. آموزش، نگهداری و غذای ژرمن هاسکی تشابه زیادی به نژادهای مادر خود دارد اما برای اطلاعات بیشتر ما در این مقاله نکات مهم در این باره را برای شما خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های خاص ژربرین شپسکی

اگر به دنبال یک سگ آرام و بی سر و صدا هستید که دائما روی کاناپه لم بدهد، این مطلب را ببندید و شپسکی را بیخیال شوید. شپسکی‌ها حتی در لحظه‌های سراسر آرامش خود  دوست دارند بچرخند و بچرخند. شپسکی ژربری این انرژی رعد و برقی خود را از هر دو طرف شجره خانوادگی خود (به ویژه نژاد هاسکی سیبرین) به ارث برده است و دقیقا همین انرژی بالای او است که می‌تواند نگهداری از آن را برای خیلی از ما پر از چالش کرده است.

به گفته سایت hepper.com این نژاد نیاز به فعالیت بالایی دارند و در واقع از میزان فعالیت آن‌ها به راحتی می‌توان سلامتی آن را فهمید.  این نژاد به راحتی می‌توانند ساعت‌های متوالی بدوند و همچنان هوس بیشتری برای این کار داشته باشند. در اصل، این نژاد از بدترین سگ‌هایی هستند که می‌توان در آپارتمان نگهداری کرد. شپسکی‌ها همچنین می‌توانند اضطراب جدایی شدید داشته باشند و اگر برای مدت طولانی به حال خود رهایشان کنید، می‌توانند باعث تخریب شدید محیط اطرافشان شوند.

بنابراین، اگر با میزان انرژی و فعالیت او مشکل دارید یا فضای مناسبی برای نگهداری از این نژاد ندارید، بهتر است بیخیال این نژاد شوید.

قیمت توله سگ ژربرین شپسکی چقدر است؟

هزینه متوسط برای ​خرید ​یک توله سگ شپسکی بین 400 تا 1200 دلار است. این قیمت به طور کلی به دلیل تقاضای معین یک منطقه خاص و در دسترس بودن پرورش دهندگان با کیفیت است. ممکن است بخواهید که سگ مسن‌تر را نگهداری کنید و یا سگ‌های بازنشسته در سازمان‌های نظامی را نگهداری کنید، در این موارد احتمالا هزینه زیادی لازم نیست و فقط باید برای غذا، اسباب بازی و مراقبت‌های پزشکی او هزینه لازم را مدنظر قرار داده باشید.

ژربرین شپسکی می‌تواند چشم‌های هتروکروماتیک داشته باشد. شپسکی‌ها مانند والدین هاسکی سیبری خود می‌توانند دو رنگ چشم متفاوت داشته باشند. در اغلب موارد چشم‌های آن‌ها قهوه‌ای است اما برخی از آن‌ها چشم آبی هستند و داشتن یک چشم آبی و یک چشم قهوه‌ای هم در این نژاد چندان عجیب نیست.

آیا این سگ‌ها برای خانواده‌ها خوب هستند؟

مناسب بودن این نژاد برای خانواده بیشتر به خانواده شما بستگی دارد. ژربرین شپسکی دوست داشتنی، وفادار و بسیار بامحبت با هر کسی در اطرافش است. این باعث می‌شود آن‌ها سگ‌های خانوادگی عالی باشند. آن‌ها حتی با کودکان بسیار صبور و دلسوز رفتار می‌کنند. اما با این حال اگر به اندازه کافی برای آن‌ها وقت نگذارید و با آن‌ها بازی نکنید، کم کم رفتارهای پرخاشگرایانه او شروع می‌شود.

البته رفتار پرخاشگرایانه منظور گاز گرفتن نیست، منظور آسیب دیدن به وسایل خانه و پریدن‌های بی امان است.

نکته آخر در مورد میزان وفاداری بیش از حد آن‌هاست که در صورتی که کسی بخواهد خانواده و صاحبانش را اذیت کند، بدون هیچ تعللی از آن‌ها دفاع خواهد کرد.

آیا این نژاد با حیوانات خانگی دیگر سازگار است؟

این نژاد اگر همراه با سگ دیگری بزرگ شود، اجتماعی شدن را یاد خواهد گرفت و هیچ مشکلی برای سازگاری با نژادهای دیگر ندارد. سگ دیگری می‌تواند یک همبازی خوب برای او باشد و کمک کند تا نیازهای شدید آن‌ها برای همراه داشتن را برآورده کند. اما برای احتیاط هم شده در اطراف آن‌ها گربه‌ها یا سایر حیوانات کوچک‌تر نگهداری نکنید.

شپسکی‌ها خوی شکارچی هم دارد. آن‌ها عاشق دنبال کردن حیوانات کوچک‌تر مانند گربه، سنجاب، خرگوش و غیره هستند.

نکاتی که هنگام داشتن یک ژربری شپسکی باید بدانید

جدای از نیاز شدید آن‌ها به تحرک فیزیکی و ذهنی، نکات کلیدی دیگری هم وجود دارد که باید در مورد Shepskie ها بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها نگهداری کنید.

غذا و رژیم غذایی مورد نیازی سگ ژرمن هاسکی

شپسکی‌ها سگ‌های بزرگ و فعالی هستند و بنابراین روزانه به مقدار زیادی غذا نیاز دارند. صاحبان آن‌ها باید روزانه به طور متوسط ​​سه فنجان غذا به توله سگ ژرمن هاسکی بدهند. البته رژیم هر Shepsky متفاوت است، بنابراین باید با دامپزشک خود در مورد مقدار و بهترین نوع غذا برای آن‌ها مشورت کنید.

به طور معمول، شما باید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با مقدار زیادی چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده را انتخاب کنید. چنین برنامه غذایی به شما کمک می‌کند که Shepsky خود را شاد، سالم و فعال نگه دارید.

رژیم غذایی شپسکی با نژادهای مادرش یعنی ژرمن و هاسکی بسیار شبیه است. هر چند نحوه تغذیه نژاد ژرمن و هاسکی بسیار مشابه هستند اما تفاوت‌های اساسی نیز با هم دارند. با خواندن این مطلب که در مورد قیاس شباهت‌ها و تفاوت‌های برنامه غذایی این دو نژاد هست می‌تواند به شما کمک کند تا حدودا بفهمید برای شپسکی خود چه میزان غذایی و چه نوع غذایی در نظر بگیرید.   

ورزش

صاحبان این نژاد باید بتوانند حداقل دو ساعت در روز را به برنامه ورزشی توله سگ خود اختصاص دهند. این نژاد یکی از بهترین نژادهایی است که می‌تواند برای دویدن یا دوچرخه سواری همراه خود ببرید. به نظر می‌رسد که آن‌ها می‌توانند برای همیشه این کارها را ادامه دهند، پس زیاد سعی نکنید با آن‌ها دوی استقامت تمرین کنید.

آموزش

همانطور که گفته شد شپسکی یک نژاد باهوش است. اما هوش بالا به معنای سهولت در تربیت و آموزش این نژاد نیست، شپسکی‌ها سگ‌های به شدت سرسختی هستند. معنای این حرف آن است که برای آموزش آن‌ها باید شخصیتی محکم داشته باشید تا او از شما حرف شنوی داشته باشد.

اگر از این چالش بربیاید خبر خوب آن است که آموزش پذیری این نژاد جایی است که ژن ژرمن شپرد از Shepsky بیشتر مشخص است. آموزش ژرمن شپرد نسبت به بسیاری از سگ‌ها بسیار آسان‌تر است. و آن‌ها معمولاً این ویژگی را به فرزندان Shepsky خود منتقل می‌کنند.

نگهداری و نظافت

اگر قصد دارید یک Gerberian Shepsky داشته باشید، باید قبول کنید که موهای سگ بخشی از زندگی شما باشد و نسبت به این موها حساسیت ندارید. بنابراین اگر شما یا خانواده‌تان به موی سگ حساسیت دارید، کمی در خرید این نژاد تامل بیشتری کنید. اما اگر با موهای سگ مشکلی ندارید، باید حداقل دو بار در هفته آن‌ها را با یک شانه زیبا برس بزنید. یک برس موی لاستیکی ممکن است گزینه خوبی به نظر برسد. همچنین این نژاد نیازی به حمام کردن بیش از حد ندارد چون روغن محافظ طبیعی پوشش آن‌ها را از بین می‌برد. صرفا یک بار در ماه باید شپسکی‌ها را حمام کنید.

شرایط سلامتی و بیماری‌های این نژاد

وقتی صحبت از سلامتی و بیماری نژادهای سگ به میان می‌آید، باید بدانید که ژربرین شپسکی‌ها عموماً سگ‌هایی قوی هستند که به دلیل ماهیت کاری آن‌ها است.

ژربرین شپسکی نر یا ماده؟

تفاوت‌های زیادی بین ژربرین شپسکی نر و ماده وجود ندارد. با این حال، یک شپسکی نر بزرگ می‌تواند به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از یک سگ ماده باشد. یک ژربرین شپسکی نر با جثه بزرگتر می‌تواند 88 پوند وزن داشته باشد در صورتی که وزن ماده آن حدود 45 پوند است، یعنی چیزی حدود 2 برابر.

جمع بندی

ژربرین شپسکییا نژاد ژرمن هاسکی یک نژاد بسیار خاص و دوست داشتنی است. مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها انرژی و میزان فعالیت بالای آن‌هاست و دقیقا به دلیل همین ویژگی خاص است که می‌بینید بسیاری از مردم این نژاد را رها می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سرسخت و غیر قابل کنترل باشند و آموزش پذیری آن‌ها برای شما کمی چالش برانگیز باشد هر چند اگر تجربه کافی در این کار داشته باشید، آسان‌تر از چیزی خواهد بود که فکرش را کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۴
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی