تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

همه چیز درباره قهوه اسپرسو و تکنیک آن

سه شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۳۰ ق.ظ


از دیدگاه یک قهوه‌نوش جدید، نوشیدن اولین اسپرسو تجربه نادری است. برای افراد جدید کار آسانی نیست که عکس قهوه را با رنگ تیره و طعم تندش تمام کنند. اما اسپرسو با طعم منحصربفرد و دلنشینی که دارد می تواند هر عاشق قهوه ای را عاشق کند و در کنار آن پایه انواع قهوه های محبوب است.

اسپرسو چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپرسو در ایتالیا تولید شد و در اصل برای سرعت بخشیدن به فرآیند تولید قهوه تولید شد. اولین قهوه اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا توسط آنجلو موریوندو ساخته شد. در سال 1884 او برای اولین بار دستگاهی را اختراع کرد که می توانست بخار و آب را به طور جداگانه کنترل کند، اما این دستگاه برای خدمات رسانی سریع به مشتریان در کافه ها و بارها طراحی نشده بود. هفتاد سال بعد، در سال 1901، لوئیجی بزرا این دستگاه را در میلان ایتالیا بهبود بخشید. سپس در سال 1905، پونا حقوق منابع را خرید و شرکتی به همین نام تأسیس کرد. او در شرکت روزی یک دستگاه تولید می کرد.

آیا اسپرسو نوع دیگری از دانه قهوه است؟ پاسخ منفی است! یک تصور غلط رایج در مورد این نوع قهوه این است که در تهیه آن فقط از یک نوع دانه قهوه استفاده می شود. اما اسپرسو نیازی به دانه های خاص یا برشته کردن خاصی ندارد. و می توان آن را از دانه های قهوه به همان روشی که در یک قهوه ساز معمولی ریخته می شود، درست کرد. شرکت های قهوه آمریکایی مانند استارباکس از دانه های قهوه بو داده و تیره تر برای تهیه اسپرسو استفاده می کنند. همچنین در ایتالیا کباب های متوسط ​​نیز رایج تر هستند.

اسپرسو از عبور آب با حرارت و فشار بالا از دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود. بنابراین، تنها راه برای تهیه یک فنجان اسپرسو، استفاده از دستگاه اسپرسوساز اختصاصی است. فرقی نمی کند که از غلاف های موکا استفاده می کنید یا یک وسیله برقی مجهز را با قیمت بالا خریداری می کنید. مهم است که پودر قهوه اسپرسو در دستگاه های قهوه ای که برای قهوه ترکی، عربیکا یا دمی استفاده می کنید ریخته نشود. البته نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که یک اسپرسوساز حرفه ای قهوه بهتری ارائه می دهد.

چگونه اسپرسو را خوب بشناسیم؟

تهیه یک شات خوب اسپرسو به دانه های قهوه خوب، آب فیلتر شده، دستگاه مناسب و اجتناب از اشتباهات رایج در دم کردن نیاز دارد. پس چگونه می توانیم ادعا کنیم که یک شات عالی از اسپرسو تهیه می کنیم؟ پاسخ ساده است! وقتی کف قهوه ای طلایی روی قهوه می بینید. این فوم با طعم تند در بین دوستداران اسپرسو بسیار محبوب است.

یک لایه بسیار ظریف و ظریف روی اسپرسو وجود دارد. این لایه از چربی های امولسیون شده حاوی قند و پروتئین تشکیل شده است. این حالت خامه ای اسپرسو است و تلخی قهوه را حفظ می کند و در عین حال آن را متعادل می کند. کرم اسپرسو تحت فشار بالا به دلیل وجود هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها ایجاد می شود. رنگ طلایی قهوه و با کیفیت ترین کرم معطر.

وجود کف شفاف و پایدار در بالای فنجان شما نشان دهنده چهار چیز است:

دانه های قهوه تازه برشته شده اند.

دانه های قهوه تازه هستند.

دستگاه اسپرسوساز به خوبی کار می کند.

مردی که قهوه درست کرده از آن دسته افرادی است که کار خود را می داند و انجام می دهد.

قهوه اسپرسو باید رنگ تیره داشته باشد. اگر رنگ قهوه مشکی نباشد به این معنی است که فرآیند استخراج قهوه به درستی انجام نشده و عصاره به دست نیامده است. در عین حال بر طعم ترش معمول این نوشیدنی تاکید می کنیم. اسپرسو طعم ترش ندارد، طعم آن تلخ است، اما طعم ترش ندارد.

با این حال، اسپرسو معمولاً در قایق‌های خانگی با قاشق‌های ناگت شیرین سرو می‌شود.

چرا قهوه اسپرسو را معتدل کنید؟

پس از ریختن قهوه در پورتافیلتر (جای فیلتر، با دست)، قهوه باید تمیز شود (پاک) یا تامپ (تامپ) شود. هدف از این فرآیند تهیه قهوه غیر استاندارد (قهوه ای که به طور یکنواخت آسیاب نشده است) برای دم کردن است. پس از برشته کردن قهوه، تمام شکاف ها و ذرات هوا که می توانند به دانه ها چسبیده باقی بمانند از بین می روند و لبه های فیلتر عاری از هر نوع هوا است. اگر فرآیند آسیاب کردن را به درستی انجام دهید، دانه‌ها به هم می‌چسبند و وقتی آب روی آن‌ها جاری شود، قهوه‌ای با طعم ملایم به دست می‌آورید.

در قدیم اعتقاد بر این بود که چنین درجه ای عجله ای برای بیان با دست یا دستگاه کوبنده ندارد. اما با توجه به اینکه این فشار در شرایط مختلف قابل اعمال نیست، اکنون معتقدیم که فشار حدود هشت پوند کافی است.

آب همیشه آسان ترین مسیر را طی می کند، مسیری که کمترین مقاومت را دارد. اگر قهوه به طور مساوی توزیع نشود، فشرده سازی خمیر و هوا روی بستر آن انجام می شود. با عبور آب قهوه با طعمی متفاوت ایجاد می شود. همچنین وقتی چگالی بیشتر باشد، قهوه کمتر وارد آب می شود و ناهموار می شود.

اگر بستر قهوه ترک بخورد، به جای کانال آب، قهوه به کانال دیگری می رود یا از شکستگی خارج می شود. این مشکل همچنین منجر به قهوه بد مزه و بی کیفیت می شود

روش صحیح برش عبارت است از:

هدف اصلی آسیاب قهوه فشرده کردن بستر آن و ایجاد یک سطح صاف است تا آب تحت فشار از آن عبور کند و طعم قهوه را متعادل کند.

قهوه را داخل پرتافیلتر بریزید.

قهوه را به طور مساوی در داخل قابلمه با ضربه زدن آرام به کناره پرتافیلتر پخش کنید.

بدن خود را در زاویه 90 درجه نسبت به میز نگه دارید.

پرتافیلتر را روی لبه میز یا روی یک تشک کوبنده قرار دهید.

سرعت را با دست خود نگه دارید، مانند دستگیره چراغ قوه یا دستگیره در.

آرنج خود را خم کنید تا زاویه 90 درجه ایجاد کنید.

در حالی که دست و ساعد خود را صاف نگه داشته اید، قهوه را لمس کنید.

بررسی کنید که آیا روی سطح فشرده تعادل دارد یا خیر و در صورت لزوم تنظیم کنید.

تامپر را به آرامی بردارید تا از بالا آمدن قهوه در سبد جلوگیری شود.

بالای سبد را تمیز کنید تا دانه های اضافی را کنترل کنید.

پرتافیلتر را با احتیاط در سر گروه قرار دهید تا باعث اختلال در ناحیه مفصل نشود.

اسپرسو را استخراج کنید.

برای انتخاب بهترین نمایندگی تعمیر قهوه ساز بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-قهوه-ساز-بوش/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۰۶
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی