تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

ورق فلزی چیست؟ انواع و کاربردهای ورق فلزی

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۵۵ ق.ظ


ورق های فولادی ضد زنگ که ورق های فولادی ضد زنگ نیز نامیده می شوند از نوعی فولاد آلیاژی ساخته شده اند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. ورق فولادی حاوی حداقل 12 درصد کروم است. کروم خود فلزی مقاوم در برابر زنگ زدگی است و ترکیب آن با فولاد باعث می شود فولاد در برابر خوردگی مقاوم باشد. ورق های فولادی علاوه بر ضد زنگ بودن، ظاهری درخشان و زیبا نیز دارند که استفاده از آن ها در ساخت عناصر معماری یا لوازم خانگی را بسیار رایج کرده است. قیمت ورق فولادی به دلیل وجود فلزات گران قیمت مانند نیکل و کروم از قیمت ورق فولادی معمولی بالاتر است.

قیمت چادر مشکی ادمینی

به دلیل آلیاژ خاص، ورق فولادی یا فولاد ضد زنگ دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به فولاد است. عناصر تشکیل دهنده آن کربن، کروم، نیکل و آهن است. تفاوت اصلی چدن و ​​فولاد در محتوای کربن است. کربن در فولاد از 0.30٪ تا 1.75٪ متغیر است. آنچه باعث افزایش مقاومت به خوردگی فلز فولاد می شود، مقدار عنصر کروم است که به محصول خاصیت ضد زنگ می دهد. ورق فولادی علاوه بر مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی دارای ویژگی های دیگری مانند قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر خوردگی، دوام و مقاومت در برابر حرارت است.

تفاوت اصلی ورق فولادی با سایر ورق ها وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب است. این باعث می شود این محصول در برابر خوردگی مقاوم باشد. همچنین افزودن مولیبدن به این فلز باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی ناشی از کاهش اسیدها می شود. با تغییر تخته ها در این نوع کاغذ، قیمت ورق فلزی و میزان استفاده از آن در صنعت نیز تغییر می کند. این کاغذ به طور گسترده در ساخت تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. ورق استیل عمدتا در سایزهای 2*1، 2.5*1.25، 2.44*1.22، 1.5*3، 6*1.5، 6*2 متر تولید و عرضه می شود.

ویژگی های یک ورق کاغذ

تولید فولاد به طور تصادفی اتفاق افتاد، اما از آن زمان به دلیل خواص منحصر به فرد خود، به سرعت کاربردهای زیادی در بسیاری از زمینه های زندگی بشر پیدا کرد. مهمترین خاصیت فولاد مقاومت آن در برابر خوردگی است. ورق فولادی ظاهر زیبایی دارد و قابل بازیافت است. حدود 70 تا 80 درصد فولاد توسط صنعت بازیافت قراضه تولید می شود. این ورق به دو صورت رول و ورق در بازار موجود است. از دیگر خواص مهم ورق فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مقاوم در برابر حرارت

حفاظت در برابر خوردگی

می توان آنها را جوش داد

عمر طولانی و مفید

استفاده از فولاد

ورق های فولادی به طور گسترده ای در صنعت و ساخت و ساز استفاده می شود. از این ورق در صنایع سیمان، کاغذ، شیمیایی، روغن، شکر و غیره نیز استفاده می شود. برخی از کاربردهای رایج این ورق فلزی عبارتند از:

بدنه و سقف درب آسانسور را بپوشانید

در کشتی سازی قطعات بزرگ می سازند و پمپ هم می سازند

ساخت وسایل منزل

ساخت ماشین، کامیون و هواپیما

ساخت مخازن مواد شیمیایی.

تولید تجهیزات الکتریکی مانند ترانسفورماتور

سقف خانه

انواع ورق فولادی

بسته به نوع اجزای ورق فولادی، ورق فلزی خواص مکانیکی و کشسانی متفاوتی دارد. هر چه مقدار کربن بیشتر باشد، فولاد سنگین‌تر است، اما تشکیل آن دشوار است. این کاغذها بر اساس استانداردهای ASTM آمریکا تولید می شوند. کاغذها بر اساس آلیاژ طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

سری 400

ورق فولادی سری 400 دارای کربن کم آهن بوده و کروم و مولیبدن از عناصر اصلی این آلیاژ محسوب می شوند. فولاد سری 400 بیشتر در زندگی روزمره و لوازم خانگی کوچک استفاده می شود. از خواص فولاد سری 400 می توان به نیکل و نیکل کم، جوش پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص مغناطیسی اشاره کرد. فولاد سری 400 دارای سری های 420، 410 و 430 می باشد. استیل 410 در برابر سایش مقاوم است، استیل درجه 420 برای کارد و چنگال و استیل درجه 430 برای دکوراسیون و دکوراسیون منزل و ماشین استفاده می شود.

300 می شود

رایج ترین گرید فولاد ضد زنگ فولاد 300 است و گریدهای مختلفی مانند 303، 304، 305، 316، 321 و 347 وجود دارد که در بین تمامی این گریدها، 304 نسبت به سایر گریدها مصرف بیشتری دارد. این فولاد دارای خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، جوش پذیری، انعطاف پذیری و خواص غیر مغناطیسی است.

بایدها و نبایدهای ورق فلزی چیست؟

دو اصطلاح در بازار: ورق استیل نگیرید و ورق استیل بگیرید. فولاد زنگ نزن را فولاد زنگ نزن می گویند که خاصیت جذب توسط آهن ربا را دارد و فولاد زنگ نزن را فولاد زنگ نزن می گویند که توسط آهنربا جذب نمی شود. ورق های فولادی 316 و 304 دارای آلیاژ کروم و نیکل هستند که باعث عدم چسبندگی فولاد می شود. برای خرید ورق استیل نگیر کلیک کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۱۷
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی