تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

6 راه برای فریب دادن خود و لذت بردن از ورزش

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰ ب.ظ

 

به نظر شما ما انسان ها چه چیزی را در ورزش دوست نداریم؟ افزایش اندورفین؟ کالری سوزانده شده؟ احساس عجیبی که ریه‌ها در حال نفس گیری شدید هستند، پاها می‌ریزند و در انبوهی از عرق بدبو غرق می‌شویم؟

افرادی که از تمرینات خود لذت می برند، علاوه بر تبدیل تمرینات روزانه به یک روال همیشگی، از مزایای ذهنی ورزش نیز بهره مند می شوند؛ از جمله سطح استرس پایین تر و کاهش خطر افسردگی. برای مثال شما می توانید با خرید یک میز پینگ پنگ اصفهان ورزش و سرگرمی را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید. در اینجا شش راه برای فریب دادن خود جهت لذت بردن از ورزش آورده شده است:

 

  1. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

مطمئناً چیزی به نام رقابت سالم وجود دارد اما بسیاری از افراد برای سنجش تناسب اندام خود، از مقایسه استفاده می کنند. ما این کار را در محل کار، خانه و باشگاه انجام می دهیم. نمونه ای از این خودگویی های منفی مانند: "او از من خیلی لاغرتر است" می باشد. در یک مطالعه ژورنال ورزشی که روی 261 زن که در کلاس ورزش شرکت می کردند انجام شد، کسانی که سعی می کردند در کلاس «بهترین» باشند، کم تر از آن لذت می بردند.

 

  1. با دوستان خود ورزش کنید

بسیاری از افرادی که در گذشته ورزش کردن را سرگرم‌کننده نمی‌دانستند متوجه می‌شوند که ورزش کردن با دیگران می‌تواند آن را شبیه به یک شب بیرون رفتن دوستانه کند. در یک مطالعه روی قایقرانان دانشگاه آکسفورد، زمانی که اعضای تیم با هم ورزش می کردند، بدن آن ها اندورفین بسیار بیش تری را نسبت به زمانی که به تنهایی تمرین می کردند ترشح می کرد. به طور مثال شما می توانید با خرید یک فوتبال دستی اصفهان و بازی با دوستان خود، هم ورزش کنید و هم سرگرم شوید.

 

  1. شخصیت تمرینی خود را پیدا کنید

بسیاری از مردم می‌گویند که از ورزش کردن متنفرند، زیرا برنامه‌ای را پیدا نکرده‌اند که با سبک شخصیتی آن ها مطابقت داشته باشد. فهرستی از موارد مورد پسند و ناپسند خود را بنویسید: آیا دوست دارید تمرینات شما اجتماعی باشد یا واقعاً می خواهید زمانی برای تنهایی داشته باشید؟ در مورد تمرینات سریع چطور؟ آیا در زندگی خود به قدرت بدنی بیش تری نیاز دارید؟ فضای باشگاه را ترجیح می دهید یا فضای باز؟ از پاسخ ها برای تعیین نوع تمرینات بعدی خود استفاده کنید. تنها راه برای فهمیدن آنچه دوست دارید این است که انعطاف پذیر باشید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

 

  1. از نقاط قوت خود بهره ببرید

اکثر مردم چه در خانه باشند، چه در محل کار یا باشگاه، معمولاً دوست دارند کارهایی را انجام دهند که در آن ها خوب هستند و نسبت به هر چیزی که (حداقل به طور طبیعی) به آن نمی رسد ابراز تنفر می کنند. یک بررسی منتشر شده در یک ژورنال ورزشی نشان می‌دهد که اعتماد افراد به توانایی ورزش خود بالاترین پیش‌بینی‌کننده تعداد دفعات ورزش است. بنابراین اگر هماهنگی چشم و دست شما دقیقاً صفر است، شاید پیوستن به تیم هندبال مدرسه خود، پیشنهاد خوبی برای سرگرمی شما نباشد. حتی ممکن است شما در ورزش های انفرادی مانند دو خوب باشید. پس می توانید با خرید یک تردمیل اصفهان به ورزش در خانه بپردازید.

 

  1. یک چیزی را که در مورد ورزش دوست دارید نام ببرید

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه نیوهمپشایر در سال 2015 انجام شد، یادآوری یک خاطره ورزشی مثبت می تواند به میزان قابل توجهی، میل شما را برای انجام تمرینات بعدی افزایش دهد. فقط مطمئن شوید که خاطره مثبت شما به فرآیند ورزش کردن مربوط می‌شود ( مانند خندیدن هنگام دویدن یا احساس قدرت در طول یک بازی ورزشی در دبیرستان) نه به نتایج تمرین. لازم است که افراد در حین ورزش، دغدغه‌ خود را در مورد موفقیت رها کنند تا به وضعیتی از جریان تمرین در بدن خود دست یابند. اصطلاح دیگری برای آن لحظات «زمان می گذرد، زمانی که شما سرگرم می شوید» می باشد. جریان زمانی رخ می دهد که نواحی قشر جلویی و پیشانی مغز خود را ساکت کنید؛ مناطقی که مسئول صحبت های درونی هستند.

 

  1. ورزش را به عنوان یک پاداش در نظر بگیرید

اگر ورزش را به‌عنوان تنبیهی برای بستنی ای که خورده اید می‌بینید، خود را آماده کرده‌اید تا با احساس گناه و ناامیدی به ورزش بپردازید. به همین دلیل است که یک مجله روانشناسی سلامت از مطالعه بر روی 100 زن دریافت که، هر چه بیش تر از بدن خود ناراضی باشند، کم تر احتمال دارد ورزش کنند. به طور برعکس، اگر ورزش را به‌عنوان پاداشی برای یک روز سخت کاری یا زمانی برای کاهش استرس در نظر بگیرید، شروع به ساختن طرز فکری برای لذت بردن بهینه از آن می‌کنید. این یک مورد تمرین می خواهد اما ارزشش را دارد.

 

  1. صدای آهنگ را بلند کنید

گرگ جاستیس، فیزیولوژیست ورزشی و نویسنده کتاب می‌گوید: این ممکن است ساده‌ترین راه برای فزایش فوری لذت از تمرین باشد. به عنوان مثال، در یک مطالعه در دانشگاه مک مستر در سال 2015 که در آن ورزشکاران موظف بودند تمرینات سرعتی اینتروال را هم با موسیقی و هم بدون موسیقی انجام دهند، 95 درصد از آن ها گفتند که در طول تمرینات همراه با موسیقی، لذت بیش تری بردند. در حالی که باید موسیقی را دوست داشته باشید، تحقیقات نشان می دهد که موسیقی سریع (140 تا 160 ضربه در دقیقه) اغلب برای تقویت خلق و خو، انرژی و تمرین بهترین است. «160 bpm» را در Spotify جستجو کنید تا آهنگ‌هایی را بیابید که متناسب با این موضوع هستند. او می‌گوید، یا اگر می‌خواهید موسیقی خود را هنگام دویدن پخش کنید، سرعت آن‌ را تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه برسانید.

 

  1. ورزش های جدید را امتحان و ترکیب کنید

حتی پس از این که تمرینی را پیدا کردید که از آن لذت می‌برید، همچنان مهم است که مرتباً آن را تغییر دهید تا مطمئن شوید که آن را دوست دارید. چه به معنای شرکت در یک کلاس رقص باشد یا فقط تمرینات قدرتی معمولی خود را به صورت دایره ای انجام دهید، به جلوگیری از تداوم یکنواختی کمک می کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه در سال 2014، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا از 367 بزرگسال در طول شش هفته نظرسنجی کردند. کسانی که احساس می کردند تمریناتشان دارای بیش ترین تنوع است، گزارش دادند که از تمرینات خود لذت بیش تری می برند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۴
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۱)

۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۸:۱۵ کوریون ‌‌‌‌‌ ‌‌ ‌‌‌‌‌

سیاری از افرادی که در گذشته ورزش کردن را سرگرم‌کننده نمی‌دانستند متوجه می‌شوند که ورزش کردن با دیگران می‌تواند آن را شبیه به یک شب بیرون رفتن دوستانه کند. در یک مطالعه روی قایقرانان دانشگاه آکسفورد، زمانی که اعضای تیم با هم ورزش می کردند، بدن آن ها اندورفین بسیار بیش تری را نسبت به زمانی که به تنهایی تمرین می کردند ترشح می کرد. به طور مثال شما می توانید با خرید یک فوتبال دستی اصفهان و بازی با دوستان خود، هم ورزش کنید و هم سرگرم شوید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی