تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ

پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس مطلبی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس برای کاربران این سیستم عامل نکته ای با اهمیت است.برای درک بهتر موضوع مطرح شده ابتدا باید اطلاعاتی درباره سیستم عامل لینوکس بدانیم و سپس به ادامه بحث بپردازیم.

سیستم عامل لینوکس:

سیستم عامل لینوکس در اصل به خانواده ‌ای از سیستم‌های عامل متن باز و رایگان مبتنی بر کرنل لینوکس گفته می ‌شود.متن باز بودن سیستم عامل لینوکس باعث شده تا عده ‌ی فراوانی از سرتاسر جهان توسط اینترنت گرد هم آمده و بر روی این سیستم عامل کار کنند ، نتیجه ‌ی این گردهم و استفاده های گسترده به وجود آمدن سیستم عاملی قدرتمند و قوی با ویژگی‌ هایی و قابلیت های منحصر به فرد شده است که در کنار رایگان بودن و باز متن بودن ویژگی‌ های بسیار زیادی دارد که همین امر باعث شده تا سیستم عامل لینوکس که در ابتدا فقط در محیط های دانشگاهی و آکادمیک مورد استفاده قرار میگرفت حالا دیگر پا به عرصه‌ ی تجارت و دولت بگذارد.

لینوکس به علت وجود ساختار هسته ‌ی مناسب و زیاد بودن تعداد توزیع ها می‌تواند با حداقل امکانات سخت افزاری به خوبی کار کند تا جایی که حتی در مواردی توزیع هایی وجود دارد که میتوانند بدون وجود هارد دیسک برروی سیستم و یا با حافظه رم معادل 16 مگابایت سیستم شما را راه اندازی کند.

پایداری و عملکرد لینوکس

پایداری و عملکرد لینوکس در مقایسه با سیستم عامل ویندوز قابل بررسی و بحث است. کاربران سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل ویندوز هر کدام نظرات متفاوتی داریند بعضی متن باز بودن لینوکس را نکته قوت و مثبتی برای این سیستم عامل میدانند.لینوکس ععلاوه بر متن باز بودن هزینه بسیار پایین تری نسبت به ویندوز دارد. لینوکس به صورت رایگان و مجانی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

امنیت و پایداری سیستم عامل لینوکس:

با توجه به ساختاری که دارد سیستم عاملی امن و پایدار است ، پایداری لینوکس میتواند به علت روش صحیح استفاده‌ی آن از سخت افزاری باشد که این خصلت را از UNIX به ارث برده است.و امنیت آن را در کنار مورد گفته شده به علت وجود ساختار صحیح متن باز بودن آن هستیم. این ویژگی باعث شده تا در صورت مشاهده‌ی کوچکترین مشکل در هسته‌ لینوکس و یا در هر یک از نرم افزار های جانبی در چند ساعت یا حداکثر چند روز توسعه دهندگان و برنامه نویسان ضعف و مشکل را حل کنند و راه حل را در اختیار عموم کاربران قرار دهند. این گونه است که لینوکس در پایداری و امنیت به‌ یک رویا تبدیل شده است و یکی از امن ترین و پایدارترین سیستم عامل های جهان حساب میشود.

جمع بندی:

پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس بود که در این مقاله به آن پرداخته شد، در کنار پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس که بحث اصلی این مقاله بود مطالبی نیز مانند:امنیت لینوکس و... گفته شد تا کاربرانی که از این مقالات استفاده میکنند بتوانند آگاهی بیشتری درباره پایداری و عملکرد بهینه در سیستم عامل لینوکس داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۴
شبکه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی