تبلیغ سوشیال

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

منبعی برای معرفی محتوای ناب اینترنت

بهترین فضا برای معرفی صفحات مناسب در سرتاسر اینترنت. برای معرفی خود در این فضا با ما در تماس باشید.

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است


ورق های فولادی ضد زنگ که ورق های فولادی ضد زنگ نیز نامیده می شوند از نوعی فولاد آلیاژی ساخته شده اند که در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. ورق فولادی حاوی حداقل 12 درصد کروم است. کروم خود فلزی مقاوم در برابر زنگ زدگی است و ترکیب آن با فولاد باعث می شود فولاد در برابر خوردگی مقاوم باشد. ورق های فولادی علاوه بر ضد زنگ بودن، ظاهری درخشان و زیبا نیز دارند که استفاده از آن ها در ساخت عناصر معماری یا لوازم خانگی را بسیار رایج کرده است. قیمت ورق فولادی به دلیل وجود فلزات گران قیمت مانند نیکل و کروم از قیمت ورق فولادی معمولی بالاتر است.

قیمت چادر مشکی ادمینی

به دلیل آلیاژ خاص، ورق فولادی یا فولاد ضد زنگ دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به فولاد است. عناصر تشکیل دهنده آن کربن، کروم، نیکل و آهن است. تفاوت اصلی چدن و ​​فولاد در محتوای کربن است. کربن در فولاد از 0.30٪ تا 1.75٪ متغیر است. آنچه باعث افزایش مقاومت به خوردگی فلز فولاد می شود، مقدار عنصر کروم است که به محصول خاصیت ضد زنگ می دهد. ورق فولادی علاوه بر مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی دارای ویژگی های دیگری مانند قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر خوردگی، دوام و مقاومت در برابر حرارت است.

تفاوت اصلی ورق فولادی با سایر ورق ها وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب است. این باعث می شود این محصول در برابر خوردگی مقاوم باشد. همچنین افزودن مولیبدن به این فلز باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی ناشی از کاهش اسیدها می شود. با تغییر تخته ها در این نوع کاغذ، قیمت ورق فلزی و میزان استفاده از آن در صنعت نیز تغییر می کند. این کاغذ به طور گسترده در ساخت تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. ورق استیل عمدتا در سایزهای 2*1، 2.5*1.25، 2.44*1.22، 1.5*3، 6*1.5، 6*2 متر تولید و عرضه می شود.

ویژگی های یک ورق کاغذ

تولید فولاد به طور تصادفی اتفاق افتاد، اما از آن زمان به دلیل خواص منحصر به فرد خود، به سرعت کاربردهای زیادی در بسیاری از زمینه های زندگی بشر پیدا کرد. مهمترین خاصیت فولاد مقاومت آن در برابر خوردگی است. ورق فولادی ظاهر زیبایی دارد و قابل بازیافت است. حدود 70 تا 80 درصد فولاد توسط صنعت بازیافت قراضه تولید می شود. این ورق به دو صورت رول و ورق در بازار موجود است. از دیگر خواص مهم ورق فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مقاوم در برابر حرارت

حفاظت در برابر خوردگی

می توان آنها را جوش داد

عمر طولانی و مفید

استفاده از فولاد

ورق های فولادی به طور گسترده ای در صنعت و ساخت و ساز استفاده می شود. از این ورق در صنایع سیمان، کاغذ، شیمیایی، روغن، شکر و غیره نیز استفاده می شود. برخی از کاربردهای رایج این ورق فلزی عبارتند از:

بدنه و سقف درب آسانسور را بپوشانید

در کشتی سازی قطعات بزرگ می سازند و پمپ هم می سازند

ساخت وسایل منزل

ساخت ماشین، کامیون و هواپیما

ساخت مخازن مواد شیمیایی.

تولید تجهیزات الکتریکی مانند ترانسفورماتور

سقف خانه

انواع ورق فولادی

بسته به نوع اجزای ورق فولادی، ورق فلزی خواص مکانیکی و کشسانی متفاوتی دارد. هر چه مقدار کربن بیشتر باشد، فولاد سنگین‌تر است، اما تشکیل آن دشوار است. این کاغذها بر اساس استانداردهای ASTM آمریکا تولید می شوند. کاغذها بر اساس آلیاژ طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

سری 400

ورق فولادی سری 400 دارای کربن کم آهن بوده و کروم و مولیبدن از عناصر اصلی این آلیاژ محسوب می شوند. فولاد سری 400 بیشتر در زندگی روزمره و لوازم خانگی کوچک استفاده می شود. از خواص فولاد سری 400 می توان به نیکل و نیکل کم، جوش پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص مغناطیسی اشاره کرد. فولاد سری 400 دارای سری های 420، 410 و 430 می باشد. استیل 410 در برابر سایش مقاوم است، استیل درجه 420 برای کارد و چنگال و استیل درجه 430 برای دکوراسیون و دکوراسیون منزل و ماشین استفاده می شود.

300 می شود

رایج ترین گرید فولاد ضد زنگ فولاد 300 است و گریدهای مختلفی مانند 303، 304، 305، 316، 321 و 347 وجود دارد که در بین تمامی این گریدها، 304 نسبت به سایر گریدها مصرف بیشتری دارد. این فولاد دارای خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، جوش پذیری، انعطاف پذیری و خواص غیر مغناطیسی است.

بایدها و نبایدهای ورق فلزی چیست؟

دو اصطلاح در بازار: ورق استیل نگیرید و ورق استیل بگیرید. فولاد زنگ نزن را فولاد زنگ نزن می گویند که خاصیت جذب توسط آهن ربا را دارد و فولاد زنگ نزن را فولاد زنگ نزن می گویند که توسط آهنربا جذب نمی شود. ورق های فولادی 316 و 304 دارای آلیاژ کروم و نیکل هستند که باعث عدم چسبندگی فولاد می شود. برای خرید ورق استیل نگیر کلیک کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۵۵
شبکه تبلیغاتی


معمولا پشت ویترین هر داروخانه ای می توان مکمل های بدنسازی را در انواع و برندهای مختلف دید. اما همیشه این سوال پیش می آید: آیا عوارض جانبی مکمل های بدنسازی خطرناک نیست؟ آیا کسانی که مکمل های بدنسازی می خرند با سلامتی خود بازی نمی کنند؟ خوب باید گفت که حتی سالم ترین غذاها هم به دلیل سوء استفاده یا مصرف زیاد عوارض دارند. این در مورد مکمل ها نیز صدق می کند. اما اگر از مکمل های بدنسازی به درستی استفاده کنید، می توانید بدون نگرانی شاهد رشد عضلات خود باشید.

در این مقاله ابتدا توضیح خواهیم داد که عوارض رایج تغذیه ورزشی چیست. سپس اثرات خاص این مکمل ها را بر اساس جنسیت شرح می دهیم. در نهایت اثرات خاص هر یک از انواع تغذیه بدن را به طور کامل توضیح خواهیم داد. به شما این اطمینان را می دهیم که با مطالعه کامل این مقاله به بهترین نحو با تاثیرات تغذیه آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید

اثرات نامطلوب افزایش ورزش

عوارض جانبی رایج مکمل های ورزشی عوارضی هستند که ممکن است در همه افراد صرف نظر از جنسیت و گروه سنی رخ دهد. در ادامه به توضیح این عوارض می پردازیم.

احساس خشم

کافئین یکی از مواد اصلی مورد استفاده در بسیاری از مکمل‌های ورزشی است که اگر از حد معینی فراتر رود، فرد را عصبانی می‌کند. بنابراین مصرف مکمل ها باعث افزایش حساسیت، کاهش تحمل و سایر موارد مرتبط با عصبانیت می شود.

علاوه بر این، برخی از مکمل ها حاوی محرک هایی هستند که جریان خون را افزایش داده و رگ های خونی را گشاد می کنند. این موارد احساس خشم را نیز در فرد تشدید می کند.

تجمع آب در بدن

این مشکل اغلب به دلیل کراتین موجود در مکمل ایجاد می شود. کراتین در ترکیب با مکمل های دیگر و به طور جداگانه توسط بدنسازان استفاده می شود. کراتین توانایی ورزشکاران را برای انجام فعالیت های سنگین افزایش می دهد و به عضله سازی کمک می کند. به طور کلی، مکمل های کراتین عوارض جانبی کمی دارند. با این حال، می تواند منجر به احتباس آب و افزایش وزن شود.

ایجاد لکه های قرمز و احساس خارش روی پوست

آلانین و نیاسین دو ترکیبی هستند که در بسیاری از مکمل های ورزشی یافت می شوند.

آلانین یک اسید آمینه است که اسید ماهیچه ها را کاهش می دهد و به شما کمک می کند مدت زمان بیشتری ورزش کنید. با این حال، آلانین می تواند باعث ایجاد گزگز در دست ها و پاها شود که از عوارض جانبی رایج مکمل های بدنسازی نیست.

نیاسین ترکیب دیگری است که در صورت استفاده در دوزهای بالا باعث بالا آمدن خون به سطح پوست می شود. این جریان خون باعث ایجاد لکه های قرمز روی پوست خواهد شد. اگر می خواهید از شر این عوارض خلاص شوید کافی است دوز روزانه خود را به چند قسمت تقسیم کنید.

باعث ناراحتی گوارشی می شود

بیشتر مکمل های غذایی حاوی کافئین، کراتین، آرژنین و بی کربنات سدیم هستند. این ترکیبات می توانند عوارض جانبی مانند نفخ، اسهال و درد معده ایجاد کنند. علاوه بر این یکی از عوارض جانبی مکمل های فیزیکی است که باعث درد شکم می شود. در واقع، این اثرات معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند. در زیر برخی از اثرات مضر ناشی از وجود برخی مواد در مکمل بدن را شرح می دهیم:

کافئین: کافئین اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر روی دستگاه گوارش دارد. مهمترین اثر کافئین تحریک غدد درون ریز است که باعث ترشح اسید معده و شیره پانکراس می شود. بنابراین، کافئین می تواند باعث رفلاکس اسید، گرفتگی عضلات و نفخ شود.

آرژنین: این ترکیب بر سیستم دفعی روده تأثیر می گذارد و آب و الکترولیت ها را در دستگاه گوارش ترشح می کند. در اثر این نشت شاهد تورم در ناحیه شکم به دلیل تجمع گاز یا مدفوع هستیم.

شیرین کننده های مصنوعی: این ترکیبات معمولاً دیر هضم می شوند یا اصلاً هضم نمی شوند. این امر میکروبیوم روده را مختل می کند. در نتیجه این اختلال می توان مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ و حرکات نامنظم روده را مشاهده کرد.

بی کربنات سدیم: این ماده می تواند باعث ناراحتی معده، حالت تهوع، نفخ و استفراغ شود.

باعث سردرد می شود

سیترولین یکی از اسیدهای آمینه رایج موجود در مکمل های بدنسازی است که باعث ایجاد برخی عوارض جانبی مکمل های بدنسازی می شود. در واقع این اسید آمینه باعث افزایش جریان خون در عضلات در حین ورزش می شود و در نتیجه به عضله سازی کمک می کند.

سیترولین سطح اکسید نیتریک خون را افزایش می دهد و در نتیجه جریان خون به عضلات را افزایش می دهد. اما اگر فردی سابقه میگرن داشته باشد ممکن است در این شرایط دچار حملات میگرنی شود. اگر تا به حال با این مشکل مواجه شده اید، بهتر است از مکمل هایی استفاده کنید که سیترولین ندارند.

پیچیدگی های مکمل های فیزیولوژیکی بر اساس جنسیت و سن

در عوارض جانبی مصرف مکمل های بدنسازی برای مردان، زنان و نوجوانان تفاوت هایی وجود دارد و دانستن آن مفید است. بنابراین، این بخش به طور مختصر به شرح عوارض خاص بر اساس جنسیت و سن می‌پردازد.

عوارض جانبی مکمل های بدنسازی برای مردان

عوارض جانبی مکمل های ورزشی برای مردان عبارتند از:

کاهش تولید اسپرم

طاسی الگوی مردانه

کوچک شدن بیضه ها

بزرگ کردن سینه

سرطان بیضه

عوارض جانبی مکمل های بدنسازی برای زنان

به طور کلی عوارض جانبی مکمل ها برای خانم ها به شرح زیر است:

تغییر صدا

کاهش سایز سینه

چرا کارستومین؟

رشد بیش از حد مو

طاسی الگوی مردانه

توسعه تومور

بزرگ شدن کلیتوریس

علاوه بر این، برخی مکمل‌ها برای خانم‌ها بهتر هستند زیرا عوارض جانبی بیشتری دارند:

مکمل گینر. استفاده طولانی مدت از این مکمل ها باعث مقاومت به انسولین می شود. در واقع باید در نظر داشت که خانم ها نسبت به آقایان به کالری کمتری نیاز دارند و فقط رژیم غذایی کالری مورد نیاز آنها را تامین می کند.

پروهورمون ها: پروهورمون ها ترکیباتی هستند که در بدن به هورمون تبدیل می شوند. در واقع، بسیاری از این ترکیبات به آندروژن تبدیل می شوند که محصولات جانبی تستوسترون هستند. بیش از حد این هورمون در زنان نتایج منفی مانند ریزش مو، آکنه، پوست چرب و کاهش سینه ها را به همراه خواهد داشت.

عوارض مکمل های بدنسازی برای نوجوانان

متخصصان عموماً معتقدند که نوجوانان نباید از مکمل های بدنسازی در سنین پایین به دلیل عوارض جانبی آنها استفاده کنند. برخی بر این باورند که نوجوانانی که از این مکمل ها برای کاهش یا افزایش وزن استفاده می کنند در معرض آسیب جدی هستند. به عنوان مثال، بدن نوجوانان با مصرف کراتین کم آب می شود که منجر به آسیب کلیه و کبد می شود.

همچنین مصرف استروئیدها در نوجوانان ممنوع است و می تواند عوارض زیر را ایجاد کند:

اختلال رشد

آکنه و کیست بزرگ

ایجاد مشکلات باروری

کوچک شدن بیضه در پسران

قاعدگی نامنظم در دختران

افزایش رشد مو در دختران

تغییرات در خلق و خو و رفتار، از جمله افزایش پرخاشگری

مشکلات مکمل های بدنسازی برای هر مکمل منحصر به فرد است

شرکت های مکمل بدن معمولاً از مواد ایمن برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. با این حال، این مکمل‌ها توسط سازمان غذا و دارو بررسی نشده‌اند، بنابراین تعیین میزان مفید یا مضر بودن آنها دشوار است. در زیر با بررسی برخی از انواع محبوب مکمل های بدنسازی نگاهی ویژه به عوارض جانبی مکمل های بدنسازی انداخته ایم.

تاثیر مکمل های کراتین در بدنسازی

کراتین یک ترکیب نیتروژنی است که در بدن وجود دارد و به تولید آدنوزین تری فسفات کمک می کند. آدنوزین تری فسفات انرژی لازم برای انقباض عضلانی را فراهم می کند.

برخی از عوارض جانبی گزارش شده از مکمل کراتین به شرح زیر است:

درد شکم

حالت تهوع

اسهال

دردهای عضلانی

احتباس آب و افزایش موقت وزن
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۵۰
شبکه تبلیغاتی


در این مقاله به بررسی کامل کلید خودکار، عملکرد، انواع، کاربردها و مزایای استفاده از این فناوری می پردازیم.

در دنیای مدرن امروزی، فناوری نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. یکی از ابزارهایی که شاید کمتر به چشم بیاید، اما تاثیر بسزایی در ایمنی و کارایی سیستم های الکتریکی دارد، قطع کننده مدار است. این دستگاه که با نام های دیگری مانند قطع کننده مدار مینیاتوری، قطع کننده مدار یا MCB (شکن مدار مینیاتوری) نیز شناخته می شود، نقش حیاتی در حفاظت از مدارهای الکتریکی و تجهیزات متصل به آنها ایفا می کند. در این مقاله به بررسی کامل کلید اتوماتیک، عملکرد آن، انواع مختلف، کاربردها و مزایای استفاده از این فناوری می پردازیم.

تاریخچه و تکامل کلیدهای خودکار

کلیدهای اتوماتیک ریشه در تلاش مهندسان برای بهبود ایمنی سیستم های الکتریکی دارند. اولین نمونه قفل های اتوماتیک در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ساخته شد. در آن زمان، فیوز سوخته تنها راه محافظت در برابر جریان بیش از حد بود، اما محدودیت هایی داشت، از جمله نیاز به تعویض آن پس از هر عملیات.

در سال 1924، مهندس سوئیسی هوگو استوتز اولین گیربکس اتوماتیک مدرن را اختراع کرد. این اختراع راه را برای توسعه سوئیچ های خودکار پیشرفته تر هموار کرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، کلیدهای مدار از نظر طراحی، مواد مصرفی و مکانیزم کار پیشرفت کرده و به ابزاری مهم در صنعت برق تبدیل شده اند. بهترین کلید اتوماتیک در بازار ایران کلید اتوماتیک هیوندای است.

اصول عملیات کلیدزنی خودکار

کلید اتوماتیک یک وسیله الکترومکانیکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر جریان اضافه و اتصال کوتاه طراحی شده است. وظیفه اصلی آن این است که در صورت مشاهده شرایط غیرعادی در مدار، برق را قطع کند. این کار به دو روش اصلی انجام می شود:

1. مکانیسم حرارتی: این قسمت از کلید اتوماتیک برای تشخیص اضافه بار طراحی شده است. یک نوار دو فلزی (دو فلز با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت) در مسیر جریان قرار دارد. هنگامی که جریان از آستانه فراتر رود، نوار دو فلزی توسط گرمای تولید شده خم می شود و مکانیسم قطع را فعال می کند.

2. مکانیزم مغناطیسی: این قسمت برای تشخیص اتصال کوتاه طراحی شده است. یک سیم پیچ در مسیر جریان قرار دارد که در صورت افزایش ناگهانی و شدید جریان (مانند اتصال کوتاه) میدان مغناطیسی قوی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی باعث حرکت آرمیچر می‌شود که مکانیسم قطع را فعال می‌کند.

هر دو مکانیزم به یک سیستم مکانیکی مشترک متصل هستند که با فعال شدن، کنتاکت های سوئیچ را باز می کند و جریان را قطع می کند.

انواع کلید اتوماتیک.

کلیدهای مدار در انواع مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف صنعت برق طراحی و تولید می شوند. برخی از انواع اصلی عبارتند از:

1. مدار شکن مینیاتوری (MCB): این نوع کلید برای استفاده در کاربردهای خانگی و تجاری کوچک طراحی شده است. MCB ها معمولاً با شدت جریان از 6 تا 125 آمپر در دسترس هستند.

2. مدار شکن (MCCB) : این نوع مدار شکن برای کاربردهای بزرگ صنعتی و تجاری مناسب است. MCCB ها می توانند جریان های بالاتر (تا چندین هزار آمپر) را تحمل کنند. برای خرید این محصول به فروشگاه تجهیزات صنعتی و اتوماسیون آمپرال مراجعه کنید.

3. قطع کننده مدار هوا (ACB): این مدار شکن ها برای سیستم های توزیع برق با ولتاژ و جریان بالا استفاده می شود. ACB ها قادر به قطع جریان های بسیار بالا (تا ده ها آمپر) هستند.

4. مدار شکن جریان باقیمانده (RCCB): این نوع مدار شکن برای محافظت در برابر جریان های نشتی و خطر برق گرفتگی طراحی شده است.

5. Circuit Breaker (RCBO): این مدار شکن ترکیبی از MCB و RCCB است و حفاظت در برابر جریان اضافه و اضافه جریان را فراهم می کند.

برنامه های کلیدی خودکار

سوئیچ های اتوماتیک در طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده می شوند:

1. مصارف خانگی: در تابلوهای برق خانه ها برای محافظت از مدارهای روشنایی، پریزها و لوازم خانگی.

2. ساختمان های تجاری: در مغازه ها، ادارات و مراکز خرید برای حفاظت از انواع سیستم های الکتریکی

3. صنعت: در کارخانه ها و تاسیسات صنعتی برای حفاظت از ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی.

4. سیستم های توزیع برق: در نیروگاه ها و شبکه های توزیع برای حفاظت از ترانسفورماتورها و خطوط انتقال.

5. وسایل نقلیه: در اتومبیل ها، قطارها و کشتی ها برای محافظت از سیستم های الکتریکی.

6. دستگاه های الکترونیکی: در رایانه ها، سرورها و سایر وسایل الکترونیکی.

من هیوندای مینیاتوری می خرم

مزایای استفاده از کلیدهای خودکار

1. ایمنی پایین: شکستن مانع خطر آتش سوزی ناشی از جریان های زیاد و کم را کاهش می دهد.

2. قابلیت استفاده مجدد: برخلاف فیوزهای معمولی، سوئیچ های اتوماتیک را می توان پس از عملیات ریست کرد و نیازی به تعویض ندارد.

3. سرعت عمل بالا: کلیدهای اتوماتیک در کسری از ثانیه کار می کنند و از آسیب جدی به تجهیزات جلوگیری می کنند.

4. دقت بالا: این سوئیچ ها را می توان با دقت بالایی تنظیم کرد تا در جریان خاصی کار کنند.

5. همه کاره: برخی از انواع سوئیچ های اتوماتیک قادر به محافظت در برابر چندین نوع خطا هستند.

6. نصب و نگهداری آسان: کلیدهای مدار نصب و نگهداری نسبتاً ساده هستند.

چالش ها و محدودیت ها

با وجود مزایای بسیار، کلیدهای خودکار از مشکلات و محدودیت‌هایی نیز رنج می‌برند:

1. هزینه اولیه بالا: در مقایسه با فیوزهای سنتی، قطع کننده های مدار هزینه اولیه بالاتری دارند.

2. پیچیدگی: مکانیسم داخلی کلیدهای مدار از فیوزهای ساده پیچیده تر است و ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

3. محدودیت قطع جریان های بسیار زیاد: برخی از انواع کلیدهای مدار نمی توانند حفاظت کافی در برابر جریان های بسیار زیاد (مثلاً رعد و برق) ارائه دهند.

4. حساسیت به شرایط محیطی: عملکرد کلیدهای مدار می تواند تحت تاثیر دما، رطوبت و آلودگی باشد.

نوآوری ها و پیشرفت های اخیر

صنعت کلید خودرو دائما در حال تحول و نوآوری است. برخی از تحولات اخیر عبارتند از:

1. سوئیچ های خودکار هوشمند: این سوئیچ ها می توانند به شبکه های هوشمند متصل شوند و داده های مصرف انرژی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند.

2. کلید اتوماتیک با قابلیت تنظیم از راه دور: این نوع کلید امکان تنظیم و کنترل از راه دور را ارائه می دهد.

3. قطع کننده اتوماتیک با تکنولوژی پیشرفته قوس الکتریکی: این قطع کننده مدار قابلیت بسته شدن سریع و ایمن شفت را دارد.

4. کلیدهای اتوماتیک با مواد جدید: استفاده از مواد پیشرفته مانند پلیمرهای مهندسی و آلیاژهای ویژه برای بهبود عملکرد و عمر کلیدها.

5. دکمه های خودکار با عملکرد تشخیص خطا: این دکمه ها می توانند نوع خطا را تشخیص دهند و اطلاعات دقیق تری برای عیب یابی ارائه دهند.

استانداردها و مقررات

صنعت سوئیچ اتوماتیک توسط استانداردهای بین المللی و ملی تنظیم می شود. برخی از معیارهای مهم عبارتند از:

1. IEC 60898: استاندارد بین المللی برای قطع کننده های مدار مینیاتوری (MCB)

2. IEC 60947: استاندارد بین المللی برای کلید و دنده ولتاژ پایین

3. UL 489: استاندارد آمریکایی برای قطع کننده مدار صنعتی.

4. EN 60898: استاندارد اروپا برای قطع کننده های مدار کوچک
https://seemorgh.com/product-services/reportage/480726-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9/
اینورترها: قلب فناوری مدرن

در دنیای مدرن تکنولوژی، اینورتر نقش مهمی در زندگی ما دارد. این دستگاه های هوشمند که گاهی اوقات به عنوان مبدل DC به AC یا مبدل DC به AC شناخته می شوند، در طیف گسترده ای از کاربردها از لوازم خانگی گرفته تا صنایع سنگین و سیستم های انرژی تجدید پذیر استفاده می شوند. در این مقاله به بررسی جامع اینورترها، اصل کار آنها، انواع مختلف و طیف وسیعی از کاربردهای آنها می پردازیم.

تعریف و اصول عملکرد اینورتر

در تعریف ساده، اینورتر وسیله ای الکتریکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. این فرآیند تبدیل برای بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی ضروری است، زیرا بیشتر منابع تولید برق، مانند باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی، برق DC تولید می‌کنند در حالی که اکثر دستگاه‌های الکترونیکی و شبکه‌های توزیع برق در AC کار می‌کنند.

اصول کار اینورتر بر اساس استفاده از کلیدهای جریان الکترونیکی مانند ترانزیستور و تریستور است. این سوئیچ ها به سرعت جریان DC ورودی را روشن و خاموش می کنند تا آن را به شکل موج AC تبدیل کنند. فرکانس این سوئیچ معمولاً از چند کیلوهرتز تا صدها کیلوهرتز متغیر است و توسط یک مدار کنترل دقیق تنظیم می شود.

I-Types qui-inverter

اینورترها را می توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد:

1. اینورترهای موج مربعی: از نوع اینورترهای ساده و ارزان هستند و خروجی آنها به صورت موج مربعی می باشد. این نوع اینورتر برای دستگاه های ساده مناسب است اما برای دستگاه های حساس می تواند مشکل ساز باشد.

2. مبدل های موج سینوسی معکوس: این مبدل ها خروجی نزدیک به موج سینوسی تولید می کنند و برای بسیاری از لوازم خانگی مناسب هستند.

3. اینورترهای موج سینوسی خالص: این پیشرفته ترین نوع اینورتر است که خروجی آن دقیقا برابر جریان شهر است. این مبدل ها برای دستگاه های حساس و دقیق مناسب هستند.

4. اینورترهای چند سطحی: اینورترها در کاربردهای صنعتی و توان بالا استفاده می شوند و قادرند شکل موج های پیچیده تری با هارمونیک کمتر تولید کنند.

برنامه های کاربردی معکوس

اینورترها در مناطق مختلفی استفاده می شوند:

1. سیستم های انرژی خورشیدی: اینورترها برق DC تولید شده توسط پنل های خورشیدی را برای استفاده در شبکه یا مصرف خانگی به AC تبدیل می کنند. برای این کار از اینورتر INOT استفاده کنید.

2. یو پی اس: در سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه، اینورترها برق DC باتری را به AC تبدیل می کنند تا در هنگام قطع برق، تجهیزات بتوانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند.

3. درایو موتور با سرعت متغیر: در صنعت از اینورترها برای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای الکتریکی استفاده می شود که در نتیجه باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می شود.

4. وسایل نقلیه الکتریکی: از اینورترها در خودروهای الکتریکی برای تبدیل برق DC از باتری به برق AC مورد نیاز موتور الکتریکی استفاده می شود.

5. لوازم خانگی: بسیاری از لوازم خانگی مدرن مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع از اینورتر برای کنترل دقیق تر و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده می کنند.

مزایا و معایب استفاده از اینورترها

مزایای اصلی استفاده از اینورتر عبارتند از:

- بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی

- کنترل دقیق تر بر عملکرد دستگاه ها

- امکان استفاده از انرژی های تجدید پذیر

- افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی

اما چالش هایی نیز وجود دارد، از جمله:

- هزینه اولیه بالاتر نسبت به سیستم های سنتی

- پیچیدگی طراحی و نیاز به دانش تخصصی برای نصب و نگهداری

- تولید هارمونیک و نویز الکتریکی که می تواند سایر تجهیزات را تحت تاثیر قرار دهد

اینورترهای مدرن با تکنولوژی بالا

پیشرفت های اخیر در الکترونیک قدرت و کنترل دیجیتال منجر به توسعه نسل جدیدی از اینورترها شده است:

1. اینورترهای هوشمند: این اینورترها قادرند به شبکه هوشمند متصل شوند و به طور خودکار عملکرد خود را با شرایط شبکه تطبیق دهند.

2. اینورتر کارآمد: استفاده از نیمه هادی های پیشرفته مانند کاربید سیلیکون (SiC) و نیترید گالیم (GaN) باعث افزایش راندمان و کاهش تلفات در اینورترها شده است.

3. میکرو اینورترها: این اینورترهای کوچک برای هر پنل خورشیدی به صورت جداگانه استفاده می شوند و کارایی کل منظومه شمسی را افزایش می دهند.

4. اینورترهای چند ورودی: این اینورترها قابلیت استفاده همزمان از چندین منبع انرژی مختلف مانند پنل های خورشیدی، توربین بادی و باتری را دارند.

آینده اینورترها و نقش آنها در انقلاب انرژی

با توجه به استفاده روزافزون از انرژی های تجدیدپذیر و برق برای حمل و نقل، نقش اینورترها در آینده انرژی جهان پررنگ تر خواهد بود. تحولات آتی در زمینه های زیر برنامه ریزی شده است:

- توسعه اینورترهایی با مقاومت خطا و قابلیت اطمینان بالا

- بهبود الگوریتم های کنترل برای پاسخ سریع به تغییرات شبکه

- ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اینورترها برای بهبود کارایی

-تداوم کاهش اندازه و وزن ترانسفورماتورهای قدرت با استفاده از فناوری های جدید

نتیجه گیری

اینورترها اجزای جدایی ناپذیر انقلاب مدرن انرژی و فناوری هستند. این دستگاه ها با تبدیل DC به AC پل ارتباطی بین منابع انرژی تجدیدپذیر و مصرف کنندگان نهایی را تشکیل می دهند و نقش مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان سیستم های الکتریکی دارند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا برای راه حل های انرژی پاک و کارآمد، اهمیت و کاربرد اینورترها در آینده افزایش خواهد یافت. درک عمیق تر از عملکرد و قابلیت های اینورترها نه تنها برای متخصصان صنعت، بلکه برای عموم مردم نیز مهم است زیرا این فناوری نقش مهمی در شکل دادن به آینده پایدار ما دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۳ ، ۱۰:۴۷
شبکه تبلیغاتی

تا به حال به تاثیر هدست روی لمس و درک بهتر بازی و موزیک و … دقت کرده اید؟

در بازی‌های ویدیویی، به همان اندازه که داشتن یک کنترلر مناسب یا ماوس و کیبورد خوب می‌تواند به بهتر بازی کردن شما کمک کند، داشتن یک هدست یا هدفون گیمینگ با کیفیت صدای خوب هم ضروری است. مخصوصا در تجربه بازی‌هایی چون آثار شوتر آنلاین،

البته اهمیت صدا در بازی‌های ویدیویی، فقط محدود به آثار شوتر یا رقابتی نمی‌شود؛ امروزه موسیقی و صداگذاری کلا در بازی‌های ویدیویی نقش پررنگی دارد و شما با خرید یک هدست گیمینگ خوب قادر خواهید بود بیش‌ازپیش غرق در دنیا‌هایی شوید که بازی‌سازان برای‌تان خلق کرده‌اند.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا با مناسب ترین هدفون های گیمینگ آشنا شوید.

 

هدست گیمینگ تسکو TSCO TH 5155

tsco th 5155 headset 1

تسکو یکی از برند‌هایی است که برای خرید هدستی با قیمت مناسب می‌توانید روی آن حساب باز کنید. در یک هدست گیمینگ، کیفیت صدا از همه چیز مهم‌تر است. اکثر گیمرها و یا کسانی که دارای استودیوی ضبط صدا هستند از هدست های با سیم استفاده می کنند. این انتخاب به دلیل امکان ایجاد وقفه در انتقال صدا و یا اختلال در ارسال امواج هدست های بلوتوث رخ می دهد. شاید شما هم بدانید که زیبایی ظاهری، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که گیمرهای حرفه ای در هنگام خریدن هدست به آن توجه می کنند. هدست گیمینگ TH 5155 کمپانی تسکو را ، می توان از نقطه نظر طراحی به یکی از زیباترین ها در این دسته به شمار آورد. استفاده از کاپ ها بزرگ به رنگ مشکی مات در ساخت بدنه TH 5155، همراه با روکشی از جنس چرم مصنوعی در قسمت هدبند همراه با تلفیقی از فلز ، جلوه ای بسیار دوست داشتنی را به این هدست بخشیده اند و هیجان انجام یک بازی کامپیوتری را چند برابر می کنند. و در نهایت وجود میکروفن قابل تنظیم از دیگر موضوعاتی است که روی عملکرد TH 5155 تاثیر گذار بوده است. این میکروفن حساسیت منفی 42 دسی بلی دارد و صدای شفافی را انتقال می دهد. در هر دو کاپ این هدست گیمینگ نشانگر زیبای LED قرار دارد که به محض اتصال به سیستم روشن شده و علاوه بر مطمئن نمودن از اتصال و استفاده زیبایی خاصی به هدست می بخشد.

 

هدست گیمینگ Rapoo VH510

rapoo vh510 headset 1

شرکت رپو بار دیگر هدستی گیمینگ را روانه بازار کرده است. VH510 یک هدست حرفه ای با خروجی 7 به 1 می باشد. با این ویژگی غرق در محیط بازی شوید. ال ای دی های تعبیه شده در گوشی های این هدست زیبایی ویژه ای به آن بخشیده است. طراحی VH510 از مواد اولیه باکیفیت می باشد به طوریکه کاملا محکم و در عین حال انعطاف پذیر می باشد.یکی از مشکلات شایع گیمر ها در هنگام بازی وزن زیاد هدست می باشد به گونه ای که نمی توانند آن را تحمل کنند، VH510 با دارا بودن وزنی ایده آل راحتی را به گیمر به ارمغان می آورد. برای استفاده از این هدست گیمینگ رپو نیازی به نصب و راه اندازی نیست و فقط کافی است به دستگاه مورد نظر متصل کنید و به بازی کردن مشغول باشید.

مزایا:

+کیفیتِ بالای صدا در بازی

+ قابل استفاده با پی‌سی و کنسول ازطریق USB

معایب:

– نورپردازی دائمیِ نامتعارف و عدم تعبیه کلید روشن و خاموش برای آن

– دشواری در استفاده و جای نامناسبِ کلید قطع صدای میکروفون

 

هدست Logitech G332 Gaming

g332 logitech headset 1

مزایا :

+ درایورهای ۵۰ میلی‌متریِ با کیفیت

+ چرخش ۹۰ درجه‌ای کاپ‌ها

+ وزن کم

معایب:

– عدم راحتی استفاده در طولانی مدت

هدست رده پایینی که برای گیمرهای کم بودجه ساخته شده، ولی در عین حال صدای خوبی نیز عرضه می‌‌کند و برای طیف بیشتری از کاربران قابل تهیه است. بدنه‌ی پلاستیک این هدست ممکن است کم‌کیفیت جلوه کند، اما دوام مناسبی دارد و برای کاهش قیمت هم خبری از امکانات مدل‌های گران‌قیمت و پر زرق و برق در آن نیست.

مزیت دیگر این هدست سازگاری با پی‌سی و انواع کنسول‌های نسل قبلی است و تنها یک جک صدای ۳.۵ میلی‌تری دارد. استفاده از درایورهای ۵۰ میلی‌متری باعث شده که برخلاف ظاهرش صدای نسبتا خوبی تولید کند. فرکانس‌های رده میانی در این مدل بازتولیدِ خوبی دارند و شفاف پخش می‌شوند، اما افکت‌های صوتی، ضربِ انفجاری مورد انتظار را ندارند و فرکانس‌های بالا هم کم اثر و گم هستند. در مجموع عملکرد آن در بازی‌های شوتر و اکشن قابل قبول است. در عین حال این هدست نشتی صدا ندارد و صداهای محیطی را هم به شکل مناسبی از گوشِ کاربر دور نگه می‌دارد.

در گوش دادن به موزیک و دیدن فیلم هم این هدست بسیار خوب و فراتر از انتظار عمل می‌کند. برای بیشتر سبک‌ها، صداهای طیف میانی دلنشینی تولید می‌کند، هر چند که برخی سبک‌ها مثل متال به بیس قویتری در طیف پایینی نیاز دارند. میکروفون طراحی شده برای G332 در بازی‌ها کفایت می‌کند، اما کیفتی در حد مناسب برای ضبط پادکست‌ها ندارد. قابل جداشدن نیست، اما قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای در هنگام بلا استفاده شدن دارد و در این حالت به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد.

اگر تنها نیاز به یک هدست معمولی برای شنیدن صداها و بازی کردن دارید، این هدست بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در رنج قیمتی 1 الی 2 میلیون تهیه کنید

منبع: فروشگاه کامپیوتری ماکان پی سی

www.macanpc.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۰۳ ، ۱۰:۳۳
شبکه تبلیغاتی


از دیدگاه یک قهوه‌نوش جدید، نوشیدن اولین اسپرسو تجربه نادری است. برای افراد جدید کار آسانی نیست که عکس قهوه را با رنگ تیره و طعم تندش تمام کنند. اما اسپرسو با طعم منحصربفرد و دلنشینی که دارد می تواند هر عاشق قهوه ای را عاشق کند و در کنار آن پایه انواع قهوه های محبوب است.

اسپرسو چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپرسو در ایتالیا تولید شد و در اصل برای سرعت بخشیدن به فرآیند تولید قهوه تولید شد. اولین قهوه اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا توسط آنجلو موریوندو ساخته شد. در سال 1884 او برای اولین بار دستگاهی را اختراع کرد که می توانست بخار و آب را به طور جداگانه کنترل کند، اما این دستگاه برای خدمات رسانی سریع به مشتریان در کافه ها و بارها طراحی نشده بود. هفتاد سال بعد، در سال 1901، لوئیجی بزرا این دستگاه را در میلان ایتالیا بهبود بخشید. سپس در سال 1905، پونا حقوق منابع را خرید و شرکتی به همین نام تأسیس کرد. او در شرکت روزی یک دستگاه تولید می کرد.

آیا اسپرسو نوع دیگری از دانه قهوه است؟ پاسخ منفی است! یک تصور غلط رایج در مورد این نوع قهوه این است که در تهیه آن فقط از یک نوع دانه قهوه استفاده می شود. اما اسپرسو نیازی به دانه های خاص یا برشته کردن خاصی ندارد. و می توان آن را از دانه های قهوه به همان روشی که در یک قهوه ساز معمولی ریخته می شود، درست کرد. شرکت های قهوه آمریکایی مانند استارباکس از دانه های قهوه بو داده و تیره تر برای تهیه اسپرسو استفاده می کنند. همچنین در ایتالیا کباب های متوسط ​​نیز رایج تر هستند.

اسپرسو از عبور آب با حرارت و فشار بالا از دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود. بنابراین، تنها راه برای تهیه یک فنجان اسپرسو، استفاده از دستگاه اسپرسوساز اختصاصی است. فرقی نمی کند که از غلاف های موکا استفاده می کنید یا یک وسیله برقی مجهز را با قیمت بالا خریداری می کنید. مهم است که پودر قهوه اسپرسو در دستگاه های قهوه ای که برای قهوه ترکی، عربیکا یا دمی استفاده می کنید ریخته نشود. البته نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که یک اسپرسوساز حرفه ای قهوه بهتری ارائه می دهد.

چگونه اسپرسو را خوب بشناسیم؟

تهیه یک شات خوب اسپرسو به دانه های قهوه خوب، آب فیلتر شده، دستگاه مناسب و اجتناب از اشتباهات رایج در دم کردن نیاز دارد. پس چگونه می توانیم ادعا کنیم که یک شات عالی از اسپرسو تهیه می کنیم؟ پاسخ ساده است! وقتی کف قهوه ای طلایی روی قهوه می بینید. این فوم با طعم تند در بین دوستداران اسپرسو بسیار محبوب است.

یک لایه بسیار ظریف و ظریف روی اسپرسو وجود دارد. این لایه از چربی های امولسیون شده حاوی قند و پروتئین تشکیل شده است. این حالت خامه ای اسپرسو است و تلخی قهوه را حفظ می کند و در عین حال آن را متعادل می کند. کرم اسپرسو تحت فشار بالا به دلیل وجود هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها ایجاد می شود. رنگ طلایی قهوه و با کیفیت ترین کرم معطر.

وجود کف شفاف و پایدار در بالای فنجان شما نشان دهنده چهار چیز است:

دانه های قهوه تازه برشته شده اند.

دانه های قهوه تازه هستند.

دستگاه اسپرسوساز به خوبی کار می کند.

مردی که قهوه درست کرده از آن دسته افرادی است که کار خود را می داند و انجام می دهد.

قهوه اسپرسو باید رنگ تیره داشته باشد. اگر رنگ قهوه مشکی نباشد به این معنی است که فرآیند استخراج قهوه به درستی انجام نشده و عصاره به دست نیامده است. در عین حال بر طعم ترش معمول این نوشیدنی تاکید می کنیم. اسپرسو طعم ترش ندارد، طعم آن تلخ است، اما طعم ترش ندارد.

با این حال، اسپرسو معمولاً در قایق‌های خانگی با قاشق‌های ناگت شیرین سرو می‌شود.

چرا قهوه اسپرسو را معتدل کنید؟

پس از ریختن قهوه در پورتافیلتر (جای فیلتر، با دست)، قهوه باید تمیز شود (پاک) یا تامپ (تامپ) شود. هدف از این فرآیند تهیه قهوه غیر استاندارد (قهوه ای که به طور یکنواخت آسیاب نشده است) برای دم کردن است. پس از برشته کردن قهوه، تمام شکاف ها و ذرات هوا که می توانند به دانه ها چسبیده باقی بمانند از بین می روند و لبه های فیلتر عاری از هر نوع هوا است. اگر فرآیند آسیاب کردن را به درستی انجام دهید، دانه‌ها به هم می‌چسبند و وقتی آب روی آن‌ها جاری شود، قهوه‌ای با طعم ملایم به دست می‌آورید.

در قدیم اعتقاد بر این بود که چنین درجه ای عجله ای برای بیان با دست یا دستگاه کوبنده ندارد. اما با توجه به اینکه این فشار در شرایط مختلف قابل اعمال نیست، اکنون معتقدیم که فشار حدود هشت پوند کافی است.

آب همیشه آسان ترین مسیر را طی می کند، مسیری که کمترین مقاومت را دارد. اگر قهوه به طور مساوی توزیع نشود، فشرده سازی خمیر و هوا روی بستر آن انجام می شود. با عبور آب قهوه با طعمی متفاوت ایجاد می شود. همچنین وقتی چگالی بیشتر باشد، قهوه کمتر وارد آب می شود و ناهموار می شود.

اگر بستر قهوه ترک بخورد، به جای کانال آب، قهوه به کانال دیگری می رود یا از شکستگی خارج می شود. این مشکل همچنین منجر به قهوه بد مزه و بی کیفیت می شود

روش صحیح برش عبارت است از:

هدف اصلی آسیاب قهوه فشرده کردن بستر آن و ایجاد یک سطح صاف است تا آب تحت فشار از آن عبور کند و طعم قهوه را متعادل کند.

قهوه را داخل پرتافیلتر بریزید.

قهوه را به طور مساوی در داخل قابلمه با ضربه زدن آرام به کناره پرتافیلتر پخش کنید.

بدن خود را در زاویه 90 درجه نسبت به میز نگه دارید.

پرتافیلتر را روی لبه میز یا روی یک تشک کوبنده قرار دهید.

سرعت را با دست خود نگه دارید، مانند دستگیره چراغ قوه یا دستگیره در.

آرنج خود را خم کنید تا زاویه 90 درجه ایجاد کنید.

در حالی که دست و ساعد خود را صاف نگه داشته اید، قهوه را لمس کنید.

بررسی کنید که آیا روی سطح فشرده تعادل دارد یا خیر و در صورت لزوم تنظیم کنید.

تامپر را به آرامی بردارید تا از بالا آمدن قهوه در سبد جلوگیری شود.

بالای سبد را تمیز کنید تا دانه های اضافی را کنترل کنید.

پرتافیلتر را با احتیاط در سر گروه قرار دهید تا باعث اختلال در ناحیه مفصل نشود.

اسپرسو را استخراج کنید.

برای انتخاب بهترین نمایندگی تعمیر قهوه ساز بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-قهوه-ساز-بوش/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۰۳ ، ۰۸:۳۰
شبکه تبلیغاتی


آزمون GRE مخفف Graduate Record Examinations است و یکی از محبوب ترین آزمون ها در جهان برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. این آزمون معمولاً در دانشگاه های کانادا و آمریکا رایج است و در اروپا دانشگاهی را پیدا نمی کنید که از شما بخواهد در این آزمون شرکت کنید. دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد در سایر رشته ها (مانند بازرگانی یا مهندسی) باید در این آزمون شرکت کنند. در عوض، با شرکت در این آزمون، مهارت های تحلیلی خود را به عنوان یک فارغ التحصیل آزمایش خواهید کرد و آن را به سرپرستان یا کمیته پذیرش خود ثابت خواهید کرد. شرکت در آزمون GRE برای پذیرش در برخی از دانشگاه ها و گزینش برای برخی دیگر ضروری است. به یاد داشته باشید که اگر دانشگاه شما این گزینه را ارائه می دهد، به این معنی است که نشان دادن این مدرک، حتی اگر لازم نباشد، تاثیر مثبتی در جذب نیرو خواهد داشت. توصیه می کنیم اکثر متقاضیان بورسیه در این آزمون شرکت کنند زیرا بخش مهمی از پرونده آنها است.

ساختار آزمون

دو نوع آزمون GRE هوم ادیشن عمومی و موضوعی وجود دارد و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. اکثر دانشگاه ها متقاضیان را ملزم به شرکت در یک امتحان عمومی می کنند که نوع موضوع آن فقط در زمینه های خاصی مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی استفاده می شود.

ساختار این آزمون از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

استدلال کلامی: بخش اول آزمون به مهارت های درک مطلب شما می پردازد. در این بخش باید از بحث ها نتیجه گیری کنید، به دلیل ناقص بودن داده ها، سطوح مختلف معنا مانند معنای تحت اللفظی، معنای استعاری و قصد نویسنده را درک کنید، متن را خلاصه کنید، نکات مهم را از نکات کمتر مهم در متن تشخیص دهید، ارتباط با درک تعریف و معنای کلمات و عبارات.

این بخش در مجموع شامل 40 سوال است که در دو مجموعه 20 سوالی ارائه شده است. شما 30 دقیقه فرصت دارید تا به هر گروه پاسخ دهید و در نهایت می توانید در این قسمت بین 130 تا 170 نمره بگیرید.

استدلال کمی: اکثر مردم این بخش را سخت‌ترین بخش GRE می‌دانند زیرا شامل سؤالاتی در مورد ریاضی و هوش است. در واقع، بخش استدلال ریاضی توانایی شما در درک، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کمی را اندازه گیری می کند، همچنین باید بتوانید با استفاده از مدل های ریاضی و کاربردهای اساسی جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها، مسائل را حل کنید. به طور کلی تاکید اصلی این بخش بر مهارت های استدلال کمی و ریاضی است.

مانند بخش قبل، دو مجموعه 20 سوالی وجود دارد که برای پاسخ به هر مجموعه 35 دقیقه فرصت دارید. مجدداً امتیاز موجود در بخش استدلال ریاضی معادل 130-170 امتیاز است.

نوشتن تحلیلی: تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی آن چیزی است که در این بخش اندازه گیری می شود. شما باید بتوانید ایده های دشوار و پیچیده را ارائه دهید و با دلایل و مثال های مرتبط از آنها حمایت کنید. آزمون دیگری برای مهارت های تحلیلی شما، ارزیابی ادعاها و شواهد ارائه شده است.

این بخش شامل 2 سوال است که باید در مدت 1 ساعت به آنها پاسخ دهید. مجموع امتیاز بخش رایتینگ برابر با 6 امتیاز است.

نمونه هایی از سوالات استدلال کلامی یا درک مطلب:

در بخش استدلال کلامی با سه نوع سوال روبرو خواهید شد:

برای درک

متن را کامل کنید

معادله جمله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۲۴
شبکه تبلیغاتی